Microsoft informuje, że jego natywna usługa SharePointa o nazwie eSignature została zintegrowana w programem Word. Pozwala ona żądać podpisów elektronicznych bezpośrednio z dokumentów Worda – bez potrzeby ręcznego tworzenia PDF-ów. Pozwala to tworzyć szablony eSignature, przyspieszyć zatwierdzanie dokumentów, wyeliminować kroki związane z fizycznym podpisywaniem oraz zachować zgodność z zasadami i bezpieczeństwo w środowisku Microsoft 365.
Dzięki tej nowej integracji użytkownicy Microsoft 365 mogą wstawić pole podpisu do dokumentu Worda i zażądać podpisu bez opuszczania znajomego interfejsu aplikacji Word. Funkcjonalność eSignature jest dostępna z poziomu wstążki, w zakładce Wstawianie. Dzięki temu klienci nie muszą przełączać się między aplikacjami ani ręcznie eksportować dokumentów do PDF.
Gdy wyślesz prośbę o podpis z Worda, odbiorcy otrzymają automatycznie wygenerowaną kopię dokumentu w PDF do podpisania. Podpisany PDF jest zapisywany w tej samej lokalizacji w SharePoint, co oryginalny plik Worda. Twój dokument nigdy nie opuszcza zaufanych granic ekosystemu Microsoft 365 w trakcie tego procesu, co zapewnia ochronę end-to-end oraz zgodność z zasadami ochrony informacji i zasobów firmowych.
Użytkownicy mogą korzystać z dokumentów Worda jako szablonów eSignature, co pozwala uprościć powtarzający się proces cyfrowego podpisywania. Ta funkcja SharePointa zapewnia wbudowane śledzenie. Zarówno wysyłający, jak i podpisujący otrzymują powiadomienia e-mail w trakcie procesu podpisywania. Możesz przeglądać historię aktywności w podpisanym PDF, aby zweryfikować, kiedy i przez kogo został podpisany.
Ponadto administratorzy mogą kontrolować, w jaki sposób eSignature w Wordzie jest używany w organizacji. Mogą włączyć tę funkcję dla konkretnych użytkowników poprzez reguły Office, a nawet ograniczyć ją do wybranych stron SharePointa. Aktywności eSignature są rejestrowane w logu Microsoft Purview Audit.
Funkcja eSignature w Microsoft Word jest obecnie udostępniana użytkownikom Microsoft 365 w kanałach Beta oraz Current Channel. Aby z niej korzystać, eSignature w SharePoint musi być najpierw skonfigurowany przez administratora dzierżawy w Microsoft 365 Admin Center z włączoną opcją Word. Proces wdrażania w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Europie oraz Australii i Oceanii ma zostać ukończony na początku lipca 2025, a do końca tego roku funkcja ma już być dostępna globalnie.