Menu kategorii
Jak połączyć dwie kolumny?

Jak połączyć dwie kolumny?

 Damian Więcławek
Damian Więcławek
00:00
24.01.2017
706 wyświetleń

Tworząc pola bazy danych, zazwyczaj wprowadzamy wartości osobno, nie łącząc ich. Jednakże chcąc połączyć wartości z co najmniej dwóch kolumn, musimy użyć do tego odpowiedniego wyrażenia. I tak np. będąc w formularzu, chcemy podać pełne imię i nazwisko pracownika. Aby to wykonać, należy utworzyć odpowiednie wyrażenie, które połączy kolumny i w tej poradzie pokażemy, jak to zrobić.

  1. Pierwszym krokiem do połączenia dwóch kolumn będzie utworzenie prostego formularza.
  2. jak połączyć kolumny

  3. Gdy mamy już przygotowany formularz, musimy zmienić jego widok. Na wstędze Projektowanie w sekcji Widoki rozwijamy listę Widok i wybieramy Widok projektu.
  4. jak łączyć kolumny

  5. Następnie tworzymy nowe pole. Będzie ono przechowywało imię i nazwisko. Z zakładki Projektowanie z sekcji Formanty wybieramy Pole tekstowe.
  6. jak dodać pole tekstowe

  7. Pole tekstowe tworzymy, przeciągając mysz po formularzu. Następnie wchodzimy w menu właściwości pola. Klikamy pole prawym przyciskiem myszy i z menu wybieramy Właściwości.
  8. Teraz w wyświetlonym po prawej stronie panelu Arkusz właściwości przechodzimy na kartę Dane i w polu Źródło formantu wpisujemy wartość =[Imię]+" "+[Nazwisko].
  9. jak połączyć dwie kolumny

  10. Całość zatwierdzamy przyciskiem OK, a następnie przechodzimy do widoku formularza.

Do łączenia tabel nie musimy wykorzystywać tylko dwóch kolumn. Wartości tych może być więcej. Poza łączeniem tabel możliwe jest także ich rozdzielanie.

jak połaczyć obie kolumny


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło:

Polecamy również w kategorii Access 2016