Menu kategorii
  • Harmonogram zadań

    Harmonogram zadań

     Dawid Długosz
    Dawid Długosz
    00:00
    09.02.2008
    71932 wyświetlenia

    Harmonogram zadań umożliwia planowanie automatycznie wykonywanych zadań. Zobaczmy jak dodać nowe zadanie.

    Przechodzimy do menu Start\Wszystkie programy\Akcesoria\Narzędzia systemowe i wybieramy pozycję Harmonogram zadań. Naciskamy menu Akcja i wskazujemy polecenie Utwórz zadanie.

    Następnie musimy skonfigurować nowe zadanie. W polu Nazwa wpisujemy nazwę dla tworzonej pozycji harmonogramu. Poniżej możemy wprowadzić krótki Opis. W obszarze Opcje zabezpieczeń zaznaczamy Uruchom tylko wtedy, gdy użytkownik jest zalogowany oraz Uruchom z najwyższymi uprawnieniami. Jeśli nie chcemy, aby zadanie było widoczne w Harmonogramie zadań to dodatkowo zaznaczmy pole Ukryte. W sekcji Konfiguruj dla: wskazujemy z listy właściwy system operacyjny.

    Przechodzimy do kolejnej karty - Wyzwalacze. Naciskamy przycisk Nowy. Z rozwijalnej listy Rozpocznij zadanie: wybieramy Zgodnie z harmonogramem. Poniżej definiujemy Ustawienia. Wskazujemy, zaznaczając odpowiednie pole, jak często zadanie ma być uruchamiane. Obok ustawiamy datę oraz godzinę uruchomienia programu. W dolnej części modułu odnajdziemy Ustawienia zaawansowane. Możemy skonfigurować po jakim czasie zadanie może być wykonane, jeśli nie zostanie uruchomione o wyznaczonej porze (opcja Opóźnij zadanie maksymalnie o:). Poniżej zaznaczamy Zatrzymaj zadanie, jeśli działa dłużej niż: i z rozwijalnej listy wybieramy odpowiednią opcję. Możemy także ustawić moment, w którym zadanie wygaśnie (pole Wygasa:). Po skonfigurowaniu opcji klikamy OK. Jeśli chcemy zmienić ustawienia to zaznaczamy myszą daną pozycję i naciskamy przycisk Edytuj.

    Kolejną zakładką jest Akcja. Naciskamy kontrolkę Nowa. Z rozwijalnej listy Akcja: wybieramy czynność jaka ma zostać wykonana po uruchomieniu zadania. Klikamy Uruchom program. W polu Program/skrypt: podajemy lokalizacje pliku wykonawczego lub też odszukujemy go naciskając Przeglądaj. Możemy także Dodać argumenty (opcjonalnie): oraz wskazać lokalizację - Rozpocznij w (opcjonalnie): Po skonfigurowaniu naciskamy OK. Akcje, podobnie jak wyzwalacze, także możemy edytować (przycisk Edytuj).

    Warunki pozwolą dokładnie określić zasady uruchomienia zadania. W obszarze Bezczynność możemy wskazać pole Uruchom zadanie tylko wtedy, gdy komputer jest bezczynny przez: i określamy wartość czasu. Odznaczamy pole Zatrzymaj, jeśli komputer przestanie być bezczynny. Poniżej konfigurujemy opcje związane z zasilaniem. Pozostawiamy domyślne opcje oraz zaptaszamy pole Wznów pracę komputera, aby uruchomić to zadanie.

    Kończąc proces tworzenia nowego zadania konfigurujemy dodatkowe Ustawienia. Zaznaczamy opcję Uruchom zadanie tak szybko jak to możliwe, jeśli zaplanowane uruchomienie zostało pominięte. Opcjonalnie wybieramy polecenie Jeśli zadanie nie powiedzie się, uruchom ponownie co: i z rozwijalnej listy wybieramy stosowną opcję. Aby dodać nowe zadanie do harmonogramu naciskamy przycisk OK.


    Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

    Źródło:

    Polecamy również w kategorii Zadania cykliczne