Jak włączyć ostrzeżenie o e-mailu od zewnętrznego nadawcy w Exchange?

Jak włączyć ostrzeżenie o e-mailu od zewnętrznego nadawcy w Exchange?

Autor: Mateusz Miciński

Opublikowano: 8/8/2024, 10:00 AM

Liczba odsłon: 751

Cyberbezpieczeństwo stanowi kluczowy element ochrony danych firmowych. Jednym z popularnych sposobów zabezpieczania się przed potencjalnymi zagrożeniami związanymi z pocztą elektroniczną jest konfiguracja ostrzeżeń o e-mailach pochodzących od zewnętrznych nadawców. Takie ostrzeżenia pozwalają użytkownikom na świadome podejmowanie decyzji dotyczących interakcji z nieznanymi wiadomościami, co znacząco zmniejsza ryzyko otwarcia złośliwych załączników lub linków.

W środowisku Microsoft Exchange można w łatwy sposób skonfigurować ostrzeżenia dla e-maili od zewnętrznych nadawców. Taka funkcjonalność pozwala na automatyczne dodanie informacji o źródle wiadomości, co wzmaga czujność użytkowników i może zapobiec potencjalnym atakom phishingowym. W zależności od potrzeb organizacji, możliwe jest dostosowanie treści komunikatu ostrzegawczego, a także zakresu jego stosowania, co pozwala na elastyczne zarządzanie bezpieczeństwem komunikacji e-mailowej.

Konfigurację ostrzeżenia możemy przeprowadzić na dwa sposoby:

  1. Systemowe ostrzeżenie wyświetlane nad treścią wiadomości e-mail bez możliwości dostosowania treści i wyglądu ostrzeżenia.
  2. Niestandardowe ostrzeżenie dołączane do treści wiadomości z możliwością dostosowania treści i wyglądu ostrzeżenia.

W tej poradzie pokażemy pierwsze rozwiązanie pozwalające na skonfigurowanie systemowego ostrzeżenia o e-mailach otrzymywanych od zewnętrznych nadawców.

Jak włączyć ostrzeżenie o e-mailu od zewnętrznego nadawcy w Exchange?

Jak włączyć systemowe ostrzeżenie o e-mailu od zewnętrznego nadawcy w Exchange?

  1. W pierwszej kolejności uruchamiamy PowerShell na prawach administracyjnych.
  2. Następnie wywołujemy następujące polecenie:
    Install-Module -Name ExchangeOnlineManagement
  3. Gdy wyświetli się zapytanie, wpisujemy literę Y oraz naciskamy klawisz Enter.
  4. W kolejnym kroku wywołujemy instrukcję Import-Module ExchangeOnlineManagement
  5. Teraz musimy się zalogować jako administrator globalny: wpisujemy zatem polecenie
    Connect-ExchangeOnline -UserPrincipalName nazwa.uzytkownika@domena.pl
    W miejsce nazwa.uzytkownika@domena.pl wpisujemy pełny login administratora.
  6. Po potwierdzeniu klawiszem Enter pojawi się klasyczne okienko logowania, w którym należy podać hasło do konta.
  7. Następnie sprawdzamy, czy aby na pewno ostrzeżenie nie zostało wcześniej włączone. Wykonujemy polecenie:
    Get-ExternalInOutlook
  8. We zwróconym wyniku sprawdzamy wartość przy parametrze Enabled:
    • False - oznacza, że ostrzeżenie nie zostało jeszcze skonfigurowane i możemy przejść do następnego kroku.
    • Trune - oznacza, że ostrzeżenie jest już włączone i nie musimy podejmować żadnych dalszych czynności.
  9. Jak włączyć ostrzeżenie o e-mailu od zewnętrznego nadawcy w Exchange?

  10. Aby włączyć ostrzeżenie o e-mailu od zewnętrznego nadawcy, wykonujemy polecenie:
    Set-ExternalInOutlook -Enabled $true
  11. Gotowe. Warto odczekać nawet do 24 godzin, aż nowe ustawienie zacznie obowiązywać.
  12. Jak włączyć ostrzeżenie o e-mailu od zewnętrznego nadawcy w Exchange?

CentrumXP - więcej niż licencje

Czy wiesz, że w Sklepie CentrumXP znajdziesz nie tylko licencje Microsoft, ale także nowoczesne usługi oraz szkolenia zaprojektowane z myślą o dynamicznie rozwijającym się biznesie? Zespół ekspertów z CentrumXP & Onex Group pomoże Twojej firmie m.in. w wykonaniu migracji skrzynek pocztowych do Exchange Online i skonfigurowaniu domeny w Microsoft 365, a także przeprowadzi kompleksowe szkolenie z wykorzystania usług i aplikacji Microsoft 365. Sprawdź naszą ofertę lub skontaktuj się z nami, a przygotujemy dla Ciebie indywidualne rozwiązanie.

Źródło: opracowanie własne

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia