Jak odzyskać usunięte wiadomości z Outlooka?

Jak odzyskać usunięte wiadomości z Outlooka?

Autor: Mateusz Miciński

Opublikowano: 8/25/2023, 8:00 AM

Liczba odsłon: 2599

Poczta elektroniczna stała się integralną częścią naszego codziennego życia zarówno w sferze osobistej, jak i zawodowej. Jednym z najpopularniejszych klientów poczty elektronicznej niewątpliwie jest Microsoft Outlook, który oferuje zaawansowane funkcje zarządzania wiadomościami, kalendarzem i kontaktami. Jednak, niezależnie od dbałości o organizację skrzynek odbiorczych, zdarza się nam czasem przypadkowo usunąć ważne wiadomości.

Pół biedy jeśli trafią do kosza, z którego łatwo je możemy odzyskać. Co jednak, gdy z nieuwagi opróżnimy zawartość pocztowego kosza? Czy istnieje sposób, aby przywrócić usunięte wiadomości?

Na szczęście w ramach kont pocztowych Exchange i Microsoft 365, istnieją 3 sprawne metody przywracania wiadomości. Z poziomu klasycznego Outlooka oraz Outlooka przeglądarkowego (OWA) możemy przywrócić e-maile do 14 dni od daty ich usunięcia z kosza. Z kolei administratorzy usługi mogą sięgnąć jeszcze głębiej i przywrócić wiadomości do 30 dni z poziomu Centrum administracyjnego.

W tym poradniku przedstawiamy dokładne kroki, jakie należy wykonać, aby odzyskać wiadomości z Outlooka w systemie Windows, przeglądarkowej wersji online Outlook Web App, a także za pośrednictwem Centrum administracyjnego Exchange.

Jak odzyskać usunięte wiadomości z Outlooka?

Jak odzyskać wiadomości e-mail w Outlook?

  1. W aplikacji Outlook na komputerze przejdź do katalogu Elementy usunięte.
  2. Jeżeli nie widzisz w tym miejscu usuniętej wiadomości, kliknij pozycję Umożliwia odzyskiwanie elementów niedawno usuniętych z tego folderu.
  3. Po przejściu do tego miejsca zobaczysz wiadomości usunięte w ostatnich 14 dniach. Jeżeli chcesz jakąś przywrócić, kliknij ją prawym przyciskiem myszki i wybierz opcję Przywróć.

Jak odzyskać usunięte wiadomości z Outlooka?

Jak odzyskać wiadomości e-mail w Outlook w przeglądarce?

  1. Zaloguj się do swojego konta pocztowego w aplikacji Outlook w przeglądarce (OWA): outlook.office.com/mail/.
  2. Na liście folderów odszukaj i przejdź do katalogu Elementy usunięte.
  3. Jeżeli nie widzisz w tym miejscu usuniętej wiadomości, kliknij pozycję Odzyskaj elementy usunięte z tego folderu.
  4. Po przejściu do tego miejsca zobaczysz wiadomości usunięte w ostatnich 14 dniach. Jeżeli chcesz jakąś przywrócić, zaznacz ją, upewnij się, że na dole aktywna jest opcja Przywróć zaznaczone elementy i kliknij przycisk OK.
  5. Wiadomość od razu powróci do swojej pierwotnej lokalizacji, z której została usunięta.

Jak odzyskać usunięte wiadomości z Outlooka?

Jak odzyskać wiadomości jako administrator Microsoft 365?

Jako administrator usługi Microsoft 365 oraz Exchange Online mamy możliwość przywracania usuniętych wiadomości do 30 dni wstecz od dnia usunięcia ich z kosza. Poniżej dowiesz się, jak tego dokonać.

  1. Jako administrator globalny usługi zaloguj się do Centrum administracyjnego usługi Exchange dostępnego pod adresem: admin.exchange.microsoft.com.
  2. W menu po lewej stronie przejdź do zakładki Recipients, a następnie Mailboxes.
  3. Teraz na liście kont pocztowych kliknij to, na którym chcesz odzyskać usunięte wiadomości e-mail.
  4. Następnie w panelu po prawej stronie przejdź do zakładki Others.
  5. Na koniec kliknij pozycję Recover deleted items.
    UWAGA! Jeżeli opcja Recover deleted items jest nieaktywna, przejdź do wykonania czynności opisanych poniżej.
  6. Jak odzyskać usunięte wiadomości z Outlooka?

  7. W tym momencie możesz już przejrzeć wiadomości usunięte. W razie potrzeby możesz przefiltrować wiadomości wg typu, tematu czy daty usunięcia.
  8. Aby przywrócić wybrane wiadomości, wystarczy je zaznaczyć, a następnie kliknąć opcję Recover deleted items.
  9. Wiadomości od razu powrócą do swojej pierwotnej lokalizacji, z której zostały usunięte.

Jak odzyskać usunięte wiadomości z Outlooka?

Jak włączyć opcję Recover deleted items w Microsoft 365?

  1. Rozwijamy menu Start i wpisujemy PowerShell. Odnalezioną konsolę klikamy prawym przyciskiem myszy i uruchamiamy na prawach administracyjnych.
  2. Następnie wywołujemy pierwszą komendę:
    Install-Module -Name ExchangeOnlineManagement -Scope CurrentUser
  3. Potem importujemy zainstalowany moduł:
    Import-Module -Name ExchangeOnlineManagement
  4. Teraz należy połączyć się z usługą Exchange za pomocą polecenia:
    Connect-ExchangeOnline
  5. Gdy wyświetlone zostanie okno wymagające zalogowania, logujemy się kontem administratora globalnego usługi Microsoft 365.
  6. Na koniec należy nadać uprawnienia administratorowi, który będzie odzyskiwał e-maile. Służy do tego komenda:
    New-ManagementRoleAssignment -Role "Mailbox Import Export" -User "nazwauzytkownika@domena.pl"
    W miejsce nazwauzytkownika@domena.pl wpisujemy pełny login konta administratora.
  7. Jeżeli wyświetlony zostanie błąd mówiący, że konieczne jest włączenie opcji OrganizationCustomization, wywołujemy następujące polecenie:
    Enable-OrganizationCustomization
  8. Warto także upewnić się, że wspomniana opcja faktycznie jest włączona. Służy do tego komenda:
    Get-OrganizationConfig | fl IsDehydrated
  9. Jeżeli zwrócona zostanie wartość false, to wszystko jest w porządku.
  10. Po wprowadzeniu powyższych zmian, konieczne może być odczekanie nawet do 24 godzin, zanim opcja przywracania wiadomości e-mail stanie się aktywna.

Jak odzyskać usunięte wiadomości z Outlooka?

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia