Gigant z Redmond zdecydował się na przejęcie za bagatela 6 miliardów dolarów korporacji reklamowej aQuantive, do której przynależą takie komponenty i narzędzia jak Avenue A RazorFish, Atlas oraz DrivePM.
To posunięcie Microsoftu ma na celu uzupełnienie dotychczasowej sieci reklamowej, w skład której wchodzą: MSN, Xbox Live, Windows Live i Office Live, dzięki czemu koncern będzie mógł w pełnym zakresie świadczyć usługi w branży reklam on-line w sieci. Warto dodać, iż ostatnimi czasy podobnych "zakupów" dokonały także m.in.: Google, Yahoo! czy też WPP Group, lecz żadna z wymienionych korporacji nie zdecydowała się zainwestować w tego typu przedsięwzięcie tak wysokiej sumy pieniędzy jak zrobił to Microsoft.
Serwis BetaNews podaje, iż finalizacja całej transakcji ma mieć miejsce w pierwszej połowie amerykańskiego roku podatkowego 2008 i jak z nieoficjalnych informacji wynika, nie będzie ona miała większego wpływu na plany finansowe giganta z Redmond.