Gry tworzone przez niezależnych deweloperów mają się coraz lepiej. Widać to zwłaszcza w przypadku konsol Microsoftu, na których coraz większym powodzeniem cieszy się program ID@Xbox. To właśnie dzięki niemu możliwe jest publikowanie gier Indie w ekosystemie Xbox. Samo umożliwienie publikacji tego typu produkcji to jednak nie wszystko - do ich stworzenia konieczne jest odpowiednie środowisko i narzędzia.
Wraz z zapowiedzią Xbox One X jasnym stało się, że dostępne dotychczas rozwiązania nie wystarczą przy projektowaniu gier przeznaczonych na najnowszą konsolę Microsoftu. Aby zapełnić powstałą lukę, kilka dni temu udostępniona została specjalna wtyczka dla Unity, zintegrowanego środowiska do tworzenia trójwymiarowych oraz dwuwymiarowych materiałów interaktywnych (w tym oczywiście również gier). W założeniu ma ona pozwolić na wykorzystanie podczas projektowania oferowanej przez Xbox One X rozdzielczości 4K z obsługą HDR oraz oczywiście większej mocy obliczeniowej którą dysponuje urządzenie. Aby skorzystać ze wspomnianego narzędzia wraz z odpowiednią wtyczką nadal konieczne jest zapisanie się do programu ID@Xbox. Pomijając już samo oprogramowanie, zainteresowani zyskają dzięki temu dostęp do specjalnego forum, na którym twórcy wymieniają się radami na temat projektowania gier na konsole Xbox One przy pomocy Unity.
Udostępnienie opisywanej wtyczki to dobra wiadomość nie tylko dla twórców, lecz przede wszystkim dla graczy. Oznacza to bowiem, że obsługą 4K na najnowszym Xboksie pochwalić się będą mogli nie tylko wydawcy gier AAA, lecz również studia niezależne. Dzięki temu nie dojdzie to sytuacji, w której jedynie wielkie firmy będą miały wpływ na rozwój branży, a co za tym idzie, częściowy monopol.