Windows Phone: zyskują partnerzy sprzętowi, ale sprzedaż ciągle spada

Windows Phone: zyskują partnerzy sprzętowi, ale sprzedaż ciągle spada

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/18/2016, 4:42 PM

Liczba odsłon: 2026

W zeszłym roku Microsoft mocno zmniejszył swoją ofertę sprzętową w kategorii Lumia, tworząc jednocześnie większe pole do popisu dla swoich partnerów OEM. O tym, że od strony komercyjnej posunięcie to okazało się klapą, świadczyły już niezliczone raporty. Microsoft nie tylko sprzedaje coraz mniej smartfonów, ale to samo można było powiedzieć o zewnętrznych producentach. Sytuacja nieco się jednak odmieniła. Jak wynika z raportu Gartnera, w drugim kwartale tego roku kalendarzowego (Q2 2016) wzrosły udziały sprzedaży partnerów Windows 10 Mobile.

O słabnących wynikach sprzedaży smartfonów Lumia pisaliśmy już choćby w maju i lipcu tego roku. Z ostatnich danych wynikało, że ostatni rok fiskalny był dla mobilnego działu Microsoft wyjątkowo niekorzystny. Sprzedaż smartfonów sygnowanych logo Microsoft przedstawiała się następująco:

  • Q1 FY2016: 5,8 mln
  • Q2 FY2016: 4,5 mln
  • Q3 FY2016: 2,3 mln
  • Q4 FY2016: 1,2 mln

Z nowego niezależnego raportu analitycznego Gartnera wynika jednak, że kiepska sprzedaż Lumii nie przypadła w udziale innym smartfonom z "Mobilnymi Okienkami". Jeśli weźmiemy pod uwagę 1,97 mln sprzedanych w Q2 2016 smartfonów, aż 800 tysięcy pochodziło od zewnętrznych producentów. To blisko 40% udziałów w całej platformie, a także 8 razy więcej niż w pierwszym kwartale tego roku. Czy ma to oznaczać, że nowa strategia Microsoftu przynosi planowane efekty?

Na pierwszy rzut oka wygląda to dobrze. Partnerzy sprzętowi Windows Phone/Windows 10 Mobile otrzymali sygnał, że platforma przynosi jakiekolwiek zyski. Niestety w perspektywie całościowej nie jest już tak kolorowo. Sprzedaż smartfonów z Windows spadła o 76% w porównaniu do zeszłego roku (YoY), a w minionym kwartale Windows 10 Mobile miał tylko 0,6% udziału w rynku mobilnym (spadek o 0,1 pkt proc. w perspektywie kwartalnej). Jedyną platformą, która zaliczyła większe straty, jest BlackBerry, który z 0,3% udziału w zeszłym roku spadł do 0,1%.

Źródło: http://www.neowin.net/news/gartner-windows-phone-partner-sales-up-but-market-share-down-to-06-android-up-to-862

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia