ChatGPT pomoże w mądrzejszych zakupach. Idealny asystent na Black Friday i święta

ChatGPT pomoże w mądrzejszych zakupach. Idealny asystent na Black Friday i święta

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 11/27/2025, 8:00 AM

Liczba odsłon: 67

Po debiucie dedykowanej funkcji Shopping w kwietniu i możliwości realizacji zakupów bezpośrednio na czacie OpenAI wprowadził do ChatGPT kolejne rozszerzenie. Analiza zakupów (Shopping Research) dzięki potężnemu modelowi wnioskującemu pozwala zadawać złożone pytania o szczegóły produktów, dogłębnie zapozna się z tematem, przeanalizuje dane i dostarczy przemyślaną odpowiedź. Idealny asystent zakupów na Black Friday i nadchodzące święta?

Dziś wiele osób nie zadaje pytań wyszukiwarce, lecz od razu kieruje się do czatbota. Dotyczy to również researchu przed zakupami. Do tej pory (od kwietnia 2025) ChatGPT oferował funkcję Shopping, opartą na szybkim modelu AI, która dostarcza odpowiedzi na temat produktów sprzedawanych w internecie. We wrześniu dołączyła funkcja Instant Checkout, działająca jednak tylko w USA, która pozwala dokonać zakupu bez wychodzenia z czatu.

W tym tygodniu, tuż przed Black Friday pojawiło się kolejne rozszerzenie – tym razem dostępne również w Polsce. Nosi nazwę "Analiza zakupów" ("Shopping Research") i jest dla "Shoppingu" tym, czym tryb "Myślenie" jest dla podstawowej, szybkiej wersji GPT-5. A nawet czymś więcej, bowiem w benchmarku wiedzy o produktach wypada nawet lepiej niż GPT-5-Thinking. Aby z niego skorzystać, wystarczy w okienku czatu kliknąć przycisk plusa i wybrać "Analiza zakupów".

ChatGPT pomoże w mądrzejszych zakupach. Idealny asystent na Black Friday i święta

Nowy tryb w ChatGPT pozwala zadawać trudniejsze pytania i pisać wymagające prompty, np. "znajdź najcichszy odkurzacz do małego mieszkania" albo "pomóż mi wybrać rower spośród tych trzech". Asystent może zadać dodatkowe pytania, aby doprecyzować odpowiedź. Następnie wykona on dogłębny research w sieci, przejrzy jakościowe źródła i w oparciu o zrozumienie użytkownika na podstawie wcześniejszych konwersacji skroi odpowiedź dopasowaną do jego potrzeb i intencji.

Dla prostych pytań zakupowych, takich jak sprawdzenie ceny czy potwierdzenie funkcji, zwykła odpowiedź ChatGPT będzie szybka i wystarczająca. Kiedy jednak potrzebujesz głębi – porównań, informacji o ograniczeniach i kompromisach – Shopping Research w ciągu kilku minut da Ci bardziej szczegółową, mocno opartą na researchu odpowiedź.

— OpenAI

Działanie tego nowego trybu może zając nawet kilka minut – tak jak w przypadku innych modeli wnioskujących. OpenAI w poniedziałek 24 listopada podał, że Analiza zakupów będzie dostępna do końca świąt prawie bez ograniczeń. Funkcja jest też dostępna w Polsce w planach ChatGPT Free, Pro, Plus i Go.

Źródło: https://openai.com/index/chatgpt-shopping-research/

Największe dobroczynne wydarzenie biznesowe roku
Największe dobroczynne wydarzenie biznesowe roku

Wydarzenia