W październiku ubiegłego roku Microsoft rozpoczął testowanie nowego nagłówka dla Outlook.com i pokrewnych serwisów, skupiając się na wysuwanym menu, z którego użytkownicy mogą przechodzić do innych usług, jak choćby OneDrive czy aplikacji Office Online. W międzyczasie firma rozwijała język interfejsu Windows 10, z którym nowy Outlook Mail będzie zgodny.
Część użytkowników webowego klienta poczty Outlook.com zaobserwowała pewne zmiany, które wprowadził Microsoft, testując Outlook Mail beta. Oto najważniejsze nowości:
- Rebranding usługi Outook.com na Outlook Mail. Wydaje się to naturalną konsekwencją procesów, rozpoczętych przy tworzeniu Windows 10. W najnowszym buildzie Windows 10 for Phones pojawiły się już aplikacje Outlook Mail i Outlook Calendar. Warto zwrócić uwagę na znacznik 'beta' przy nowym logo.
- Statyczny do tej pory kafelek Outlook.com został zastąpiony nową poszerzoną wersją, działającą w sposób dynamiczny, wyświetlając nowe powiadomienia, gdy wiadomość trafi do skrzynki.
- Statyczny kafelek Kalendarza również otrzymał aktualizację, dzięki której pokazuje aktualną datę (a nie jedynie ikonę).
- Kafelki Kontaktów i Kalendarza są teraz niebieskie (w Outlook.com są odpowiednio pomarańczowe i fioletowe), wpasowując się w branding Outlook Mail.
- Pojawiły się nowe ikony kafelków OneDrive i Kontaktów. Microsoft - idąc za ciosem - pozbawił ich 'solidnego' wypełnienia, pozostawiając jedynie siatkę i krawędzie.
- Sufiks 'Online' został usunięty z kafelków Office. Zniknął także kafelek 'Office Online'.
- Po raz pierwszy do wysuwanego menu trafiła aplikacja Sway.
Co bardzo prawdopodobne, Microsoft wypuścił kilka wersji testowych wspomnianego menu, na które trafią losowo wybrani użytkownicy. Testowane nowości na stałe zagoszczą w serwisach firmy, gdy zostanie wyłoniona ich najlepsza konfiguracja. Tymczasem zapowiada się nie tylko na rebranding Outlook.com, który zmieni się Outlook Mail, ale również całej platformy Office Online.