Funkcja Multi-Geo w Office 365 została oficjalnie udostępniona administratorom usługi. Dzięki temu osoby zarządzające Office 365 w firmie będą mogły przenosić dane użytkowników między centrami danych z różnych miejsc na świecie, a także konfigurować dedykowane zasady przechowywania dla każdej z dostępnych lokalizacji. Funkcja jest opcją dodatkowo płatną, ale jej cena nie jest zaporowa. Multi-Geo nie będzie też udostępniona wszystkim subskrybentom Office 365.
Funkcja Multi-Geo była już dostępna w wersji poglądowej od blisko roku. Działała razem z usługami Exchange Online oraz OneDrive, i na razie tak pozostanie. Przedstawiciele Microsoftu mówią, że administratorzy usługi będą mogli decydować, w której lokalizacji centrum danych będą przechowywane wiadomości e-mail, wpisy w kalendarzu, załączniki poczty czy inne pliki udostępnione w chmurze OneDrive.
Takie możliwości nie będą jednak darmowe i nie każdy będzie miał do nich dostęp. Microsoft udostępni licencję tylko tym klientom, którzy posiadają przynajmniej 5 tys. aktywnych użytkowników w usłudze. To bardzo dużo, więc z funkcji Multi-Geo skorzystają głównie korporacje o zasięgu globalnym. Jest w tym widoczny sens, ponieważ to właśnie pracownicy takich dużych firm najczęściej podróżują po świecie i potrzebują jak najszybszego dostępu do swoich danych, a zmiana lokalizacji ich przechowywania ma w tym pomóc. Microsoft ogłosił, że koszt jednej licencji dla użytkownika będzie wynosił 2 dolary miesięcznie. Posiadaczom licencji zostanie udostępnionych 10 centrów danych na całym świecie - w Europie, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Azji oraz Australii.

Jak wspomnieliśmy wcześniej, narzędzie przenoszenia danych na razie będzie obejmować usługi Exchange Online i OneDrive. W przyszłości Microsoft zamierza dodać do Multi-Geo również program SharePoint i grupy Office 365. Przedstawiciele firmy nie mówią jednak, kiedy to nastąpi.