Dostęp do Outlooka wyłączony w starszych i zewnętrznych aplikacjach poczty

Dostęp do Outlooka wyłączony w starszych i zewnętrznych aplikacjach poczty

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 9/16/2024, 4:00 PM

Liczba odsłon: 250

Microsoft od dłuższego czasu traktuje bezpieczeństwo jako najwyższy priorytet. Parę miesięcy temu gigant przedstawił zobowiązania dotyczące bezpieczeństwa osobistych skrzynek e-mail. Jednym z podjętych działań jest wycofanie Basic Authentication dla kont osobistych Outlook, co ma nastąpić dzisiaj, 16 września 2024. Do użytkowników zaczęły napływać e-maile z przypomnieniem. O czym warto wiedzieć?

Zgodnie z zapowiedzią, począwszy od dzisiaj, użytkownicy osobistych kont pocztowych Microsoftu (Outlook.com, Hotmail.com, Live.com) będą musieli przejść na nowoczesne metody uwierzytelniania (Modern Authentication) w swojej aplikacji poczty. Będzie to konieczne dla wszystkich użytkowników Outlooka. Dziś przestaje być wspierane Basic Auth – metoda, w której osoba dostarcza jedynie nazwę użytkownika i hasło, aby zalogować się na konto. Wymagane będzie korzystanie z aplikacji Outlook w przeglądarce albo aplikacji pocztowej obsługującej Modern Auth, takiej jak najnowsze wersje Outlook, Apple Mail czy Mozilla Thunderbird.

W międzyczasie wydawca Outlooka wyjaśniał, że użytkownicy, którzy nie przejdą do aplikacji obsługujących nowoczesne metody uwierzytelniania Microsoftu, nie będą mogli uzyskiwać dostępu do swoich kont pocztowych. Jak to wygląda w przypadku różnych aplikacji Outlook?

Outlook obsługuje Modern Authentication we wszystkich obecnych planach subskrypcji Microsoft 365 oraz Outlook 2021 LTSC (dowolne SKU z buildem 11601.10000 lub nowszym) przy łączeniu się bezpośrednio jako Outlook.com. Jeśli Twój Outlook jest skonfigurowany, aby łączył się z Outlook.com za pomocą POP lub IMAP, Modern Authentication nie jest wspierane.

Następujące wersje Outlook Desktop nie obsługują Modern Authentication dla Outlook.com: Outlook 2007, Outlook 2010, Outlook 2013, Outlook 2016 MSI, Outlook 2019 LTSC. Jakiekolwiek wydanie Outlook Desktop w wersji niższej niż 11601.10000 nie obsługuje Modern Authentication dla Outlook.com.


— Microsoft

Jeśli korzystasz z klienta poczty Mozilla Thunderbird do obsługi Outlook.com, możesz przejrzeć artykuł na stronie pomocy technicznej, aby znaleźć szczegółowe wyjaśnienia i rozwiązania ewentualnych problemów.

Źródło: https://www.neowin.net/news/microsoft-sends-final-notice-before-you-lose-outlook-access-on-third-party-apps-today/

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia