Wszyscy deweloperzy aplikacji w Windows Phone Store mają teraz możliwość pisania bezpośrednich odpowiedzi na recenzje ich aplikacji. Dotychczas opcja ta była oferowana ekskluzywnie jedynie na rynku amerykańskim i dla urządzeń z Windows Phone 8 i 8.1. Od teraz każdy twórca - niezależnie od wersji WP i kraju - może wejść w lepszą interakcję z klientami.
Jak donosi Microsoft na blogu Windows, możliwość odpowiadania na recenzje jest już dostępna z poziomu Dev Center. Wystarczy, że twórca aplikacji zaloguje się w usłudze, wejdzie na swoją tablicę, wybierze konkretną aplikację, a następnie jej "Recenzje". Pod każdą z nich powinny pojawić się opcje bezpośredniej odpowiedzi. Funkcja ta nie jest pozbawiona pewnych ograniczeń. Podczas gdy deweloperzy mogą odpowiadać na jakikolwiek komentarz, napisany przez użytkowników Windows Phone 8.1, ci będą mogli pisać recenzje aplikacji WP7/8, jedynie z ustawieniem regionu na Stany Zjednoczone.
Microsoft ostrzega, że twórcy powinni wystrzegać się "jakichkolwiek treści marketingowych lub reklam." Jako deweloper nie powinieneś także "zamieszczać bluźnierczych, agresywnych, osobistych czy złośliwych komentarzy w swoich odpowiedziach. Zawsze bądź uprzejmy i miej na uwadze to, że zadowoleni klienci zawsze będą największą reklamą twojej aplikacji." Poza tym Microsoft nie zamierza wtrącać się w dysputy pomiędzy deweloperami a klientami. Z drugiej strony firma zaznacza, że może "wycofać pozwolenie na wysyłanie odpowiedzi przez dewelopera z jakichkolwiek powodów."
To nie jedyna nowość, jaka trafiła do Sklepu Windows Phone. Microsoft ogłosił też otwarcie Sklepu na PayPal w pięciu nowych regionach (w sumie jest ich już 41). Z tej metody płatności za aplikacje skorzystać już mogą mieszkańcy Cypru, Węgier, Liechtensteinu, Malty i Rosji.