Microsoft 365 Copilot w aplikacji Word na Windows oraz w przeglądarce otrzymał zapowiadaną wcześniej funkcję generowania i odsłuchiwania podsumowań dowolnych dokumentów w formie przypominającej podcast. Streszczanie tekstu AI działa już nie tylko w trybie tekstowym. Teraz można odsłuchać to podsumowanie, zapisać je i udostępnić dalej.
Wprowadzamy nowy, dynamiczny sposób interakcji z Twoją zawartością – poprzez audio! Microsoft 365 Copilot w programie Word na Windows i Word dla sieci web tworzy teraz dla dokumentów podsumowanie dźwiękowe przypominające podcast, przekształcając je w zabawne doświadczenie słuchania oraz przyspieszając i ułatwiając zdobywanie informacji. Plus możesz przyspieszyć dźwięk, przeskakiwać wstecz i do przodu do kluczowych części nagrania, wstrzymywać odtwarzanie, jeśli coś Ci przeszkadza albo musisz odejść, a nawet zapisać dźwięk na OneDrive, aby odsłuchać go później lub udostępnić innym osobom.
— Vishnu Gogula, Senior Product Manager w Microsoft
Jak działa to automatyczne streszczanie tekstu z AI? Microsoft pokazał, jak utworzyć dźwiękowe podsumowanie dokumentu w Wordzie:
- Otwórz dokument w Wordzie na Windows lub Wordzie dla sieci web.
- Kliknij przycisk Copilot na karcie "Narzędzia główne" na górze dokumentu.
- Wybierz sugerowany prompt o tworzeniu podsumowania audio albo napisz prompt typu "wygeneruj podsumowanie audio z tego dokumentu".
- Po utworzeniu nagrania możesz używać odtwarzacza, aby zmienić prędkość odtwarzania, wstrzymywać/odtwarzać dalej i przewijać do tyłu i do przodu.
- Aby zapisać nagranie, kliknij przycisk "Więcej opcji (...)" i wybierz "Zapisz w OneDrive".
- Aby powrócić do przesłuchanego wcześniej podsumowania audio, kliknij ikonę Copilota i wybierz "Historia czatu" na dole panelu.
Generowanie podsumowania audio jest dostępne dla użytkowników aplikacji Word w przeglądarce i Word dla Windows (wersja 2506, build 18925.20138). Potrzebna jest licencja Microsoft 365 Copilot.
Na chwilę obecną są pewne ograniczenia. Podsumowania audio są generowane tylko w języku angielskim i działają dla plików online zapisanych w OneDrive lub SharePoint. Nie można ich utworzyć dla dokumentów lokalnych na dysku czy nośnikach zewnętrznych. Minimalna długość dokumentu to 100 słów.
Dowiedz się więcej: