Chmura nie zastąpi fizycznego sprzętu w następnym Xbox

Chmura nie zastąpi fizycznego sprzętu w następnym Xbox

Autor: Piotr Maciejko

Opublikowano: 1/14/2014, 5:17 PM

Liczba odsłon: 2507

Premiery konsol nowej generacji – Xbox One i Play Station 4 – oraz technologie, które zostały zastosowany przy ich projektowaniu wznieciły falę spekulacji, co do następców tych maszyn. Wiele osób wierzy, że w przyszłości gry będą strumieniowane wprost na ekrany naszych telewizorów.

Biorąc pod uwagę chmurę Xboksa One, która odpowiada za sztuczną inteligencję przeciwników w niektórych grach oraz plany Sony dotyczące Play Station Now, można dojść do wniosku, że czasy strumieniowania gier nadejdą już niedługo. Przeciwnego zdania jest dyrektor działu Microsoft Studios – Phil Spencer.

Na swoim Twitterze, w odpowiedzi na wpis jednego z użytkowników, Spencer zamieścił post w którym podchodzi do kwestii strumieniowania gier bardzo ostrożnie. Uważa, że w dalekiej przyszłości może to być osiągalne, ale jeszcze przez długi czas chmura nie zastąpi mocnej lokalnej jednostki obliczeniowej. Dyrektor Microsoft Studios skomentował również wpis dotyczący problemów związanych z ograniczaniem przepustowości łącza:

Spencer dodał też, że Xbox One nie jest ostatnią konsolą wydaną przez firmę Microsoft. Zaznaczył, że mocny lokalny procesor i karta graficzna jeszcze długo będą gościć w salonach graczy.

Źródło: https://twitter.com/XboxP3/status/422533670453248000

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia