Agent kanału w Teams. Teraz zrobisz więcej z Copilotem

Agent kanału w Teams. Teraz zrobisz więcej z Copilotem

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 9/23/2025, 7:42 PM

Liczba odsłon: 76

Microsoft zaprezentował nowe doświadczenie sztucznej inteligencji w Teams. Agent kanału to oparty na Copilocie agent AI, który dedykowany jest konkretnemu kanałowi. Sięga on do zawartych w nim konwersacji, tablic Plannera i treści spotkań, aby pracować na kanale jako asystent w roli eksperta. Zobaczmy, jak to działa.

Agent kanału (ang. Channel Agent) tworzony jest wewnątrz danego kanału w Microsoft Teams. Przyjmuje on nazwę tego kanału, uzyskuje dostęp do jego zawartości i może być zapraszany do spotkań i czatów grupowych. To sprawia, że staje się on cennym towarzyszem przy organizowaniu projektów, podsumowywaniu długich dyskusji czy tworzeniu elementów gotowych do działania na sesjach burzy mózgów. Agenty kanałów potrafią:

  • Generować ustrukturyzowane raporty Microsoft Loop z aktywności na kanale i spotkaniu.
  • Odpowiadać na pytania z użyciem danych z kanału i spotkań, tablic aplikacji Planner i internetu.
  • Rejestrować i śledzić zadania w Plannerze oraz dostarczać aktualizacje dotyczące zadań.
  • Przygotowywać i planować spotkania kanału w oparciu o Twoje dane wejściowe.

Dedykowany agent kanału jest dodawany do każdego nowo utworzonego kanału zespołu. A jak dodać go do kanału już istniejącego?

  1. Otwórz aplikację Teams na Windows, Mac, Androidzie, iOS albo w przeglądarce i przejdź do kanału, dla którego chcesz utworzyć agenta.
  2. Wybierz opcję Wyświetl i dodaj uczestników > Dodaj agentów i boty w prawym górnym rogu.
  3. Agent kanału w Teams. Teraz zrobisz więcej z Copilotem

  4. Kliknij opcję Dodaj agenta do tego kanału.
  5. Agent kanału w Teams. Teraz zrobisz więcej z Copilotem

  6. W oknie dialogowym potwierdź, że chcesz dodać agenta, klikając Dodaj.
  7. Agent kanału w Teams. Teraz zrobisz więcej z Copilotem

  8. Agent kanału został utworzony i ma tę samą nazwę, co kanał.

W razie potrzeby możesz dodać agenta kanału do czatu oraz go usunąć, korzystając z tego samego menu w prawym górnym rogu. Administratorzy IT mogą regulować dostępność tej funkcji w Teams Admin Center. Na chwilę obecną agenty kanałów nie mogą być dodawane do innych kanałów, czatów jeden-na-jeden ani czatów prywatnych. Dodawać agenta kanału do spotkania mogą tylko osoby, które są członkami tego kanału i mają pełny dostęp do historii czatu tego spotkania. Obowiązują ograniczenia dotyczące organizatora/współorganizatora/prezentera.

Do tworzenia, korzystania i zarządzania agentami kanałów wymagana jest subskrypcja Microsoft 365 Copilot.

Źródło: https://techcommunity.microsoft.com/blog/microsoft365insiderblog/introducing-channel-agent-in-teams/4455451

Webinar: Stwórz ze mną agenta AI  bez kodowania w Copilot Studio w 60 minut
Webinar: Stwórz ze mną agenta AI  bez kodowania w Copilot Studio w 60 minut

Wydarzenia