Microsoft zaprezentował nowe doświadczenie sztucznej inteligencji w Teams. Agent kanału to oparty na Copilocie agent AI, który dedykowany jest konkretnemu kanałowi. Sięga on do zawartych w nim konwersacji, tablic Plannera i treści spotkań, aby pracować na kanale jako asystent w roli eksperta. Zobaczmy, jak to działa.
Agent kanału (ang. Channel Agent) tworzony jest wewnątrz danego kanału w Microsoft Teams. Przyjmuje on nazwę tego kanału, uzyskuje dostęp do jego zawartości i może być zapraszany do spotkań i czatów grupowych. To sprawia, że staje się on cennym towarzyszem przy organizowaniu projektów, podsumowywaniu długich dyskusji czy tworzeniu elementów gotowych do działania na sesjach burzy mózgów. Agenty kanałów potrafią:
- Generować ustrukturyzowane raporty Microsoft Loop z aktywności na kanale i spotkaniu.
- Odpowiadać na pytania z użyciem danych z kanału i spotkań, tablic aplikacji Planner i internetu.
- Rejestrować i śledzić zadania w Plannerze oraz dostarczać aktualizacje dotyczące zadań.
- Przygotowywać i planować spotkania kanału w oparciu o Twoje dane wejściowe.
Dedykowany agent kanału jest dodawany do każdego nowo utworzonego kanału zespołu. A jak dodać go do kanału już istniejącego?
- Otwórz aplikację Teams na Windows, Mac, Androidzie, iOS albo w przeglądarce i przejdź do kanału, dla którego chcesz utworzyć agenta.
- Wybierz opcję Wyświetl i dodaj uczestników > Dodaj agentów i boty w prawym górnym rogu.
- Kliknij opcję Dodaj agenta do tego kanału.
- W oknie dialogowym potwierdź, że chcesz dodać agenta, klikając Dodaj.
- Agent kanału został utworzony i ma tę samą nazwę, co kanał.
W razie potrzeby możesz dodać agenta kanału do czatu oraz go usunąć, korzystając z tego samego menu w prawym górnym rogu. Administratorzy IT mogą regulować dostępność tej funkcji w Teams Admin Center. Na chwilę obecną agenty kanałów nie mogą być dodawane do innych kanałów, czatów jeden-na-jeden ani czatów prywatnych. Dodawać agenta kanału do spotkania mogą tylko osoby, które są członkami tego kanału i mają pełny dostęp do historii czatu tego spotkania. Obowiązują ograniczenia dotyczące organizatora/współorganizatora/prezentera.
Do tworzenia, korzystania i zarządzania agentami kanałów wymagana jest subskrypcja Microsoft 365 Copilot.