YouTube ma już 20 milionów subskrybentów Premium. Zyski z reklam podwoiły się

YouTube ma już 20 milionów subskrybentów Premium. Zyski z reklam podwoiły się

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 2/4/2020, 1:43 PM

Liczba odsłon: 708

Wielu gigantów technologii udostępniło niedawno raporty finansowe obejmujące ostatni kwartał i rok. Mówią one wiele o kondycji firm, ale też popularności ich usług. Alphabet, do którego należy Google i YouTube, podzielił się paroma znaczącymi wglądami. Wynika z nich, że biznes reklamowy na YouTube ma się lepiej niż kiedykolwiek, a plany płatnych subskrypcji przyjęły się nader dobrze.

Zacząć należy od tego, że Alphabet zarabia najlepiej w swojej historii. W ostatnim kwartale firma zarobiła 46,1 mld dolarów, czyli o 18% więcej niż rok wcześniej. Podzieliła się też informacjami o przychodach z reklam na YouTube. Przez cały 2019 rok wygenerowały one 15,5 mld zysku, czyli o 86% więcej niż w 2017 roku. Dla porównania — główny biznes wyszukiwarkowy Google zaliczył w ciągu 2 lat wzrost o 40%, by osiągnąć wartość 98,1 mld. Oczywiście wyszukiwarka jest dużo bardziej dojrzałym produktem, jednak to portal wideo wydaje się być najbardziej rozwojowy.

Alphabet dzieli się też informacjami o płatnych subskrypcjach. W ostatnim kwartale łączna liczba subskrybentów YouTube Premium i YouTube Music przekroczyła 20 milionów. Jasne, nie może się to równać ze 113 milionami płatnych użytkowników Spotify (wrzesień 2019), 55 milionami Amazon Music (styczeń 2020) czy 60 milionami Apple Music (czerwiec 2019), ale i tak czyni to z YouTube jednego z największych dostawców muzyki.

Całkiem nieźle wypadła też usługa YouTube TV, która zebrała blisko 2 mln subskrybentów pod koniec 2019 roku. To mniej niż 2,7 mln użytkowników, których od listopada zebrało Hulu z Live TV, i 2,69 mln Sling TV. To jednak przyzwoity wynik jak na serwis, który spóźnił się na imprezę.