Menu kategorii
  • Wszystko, co musimy wiedzieć o zakończeniu wsparcia Windows 10 Mobile

    Wszystko, co musimy wiedzieć o zakończeniu wsparcia Windows 10 Mobile

     Krzysztof Sulikowski
    Krzysztof Sulikowski
    18:06
    18.01.2019
    1642 wyświetlenia

    W tym tygodniu Microsoft opublikował odpowiedzi na często zadawane pytania na temat końca wsparcia technicznego dla Windows 10 Mobile. Spora ich część tylko potwierdza informacje, które były dostępne już wcześniej, jak choćby tą, że wersja 1709, tj. ostatnia wersja mobilnego systemu, nie będzie wspierana po 10 grudnia 2019 roku. Oczywiście na ekwiwalent Fall Creators Update nie załapały się wszystkie urządzenia. Lumia 640/640 XL, która "utkwiła" przy wersji 1703, wsparcie utraci 11 czerwca. Warto natomiast pochylić się nad kwestią kopii zapasowej i dalszego funkcjonowania bez wsparcia.

    Microsoft wyjaśnia, że koniec cyklu życia oznacza koniec aktualizacji funkcjonalnych i zabezpieczeń. System sam w sobie będzie działał nadal, jednak nie będzie dłużej poprawiany, a część jego funkcjonalności stanie się niedostępna. Jedną z nich będzie kopia zapasowa, o której Microsoft pisze:

    Po zakończeniu wsparcia technicznego tworzenie automatycznych lub ręcznych nowych kopii zapasowych ustawień i niektórych aplikacji będzie możliwe przez 3 miesiące do 10 maja 2020 r. Niektóre usługi, w tym przekazywania zdjęć i przywracanie z kopii zapasowej urządzeń, mogą nadal działać przez maksymalnie 12 miesięcy od zakończenia wsparcia.

    Na całe szczęście po wygaszeniu wsparcia nadal możliwe będzie odzyskanie obrazu urządzenia. Microsoft potwierdza, że narzędzie Windows Device Recovery Tool będzie dostarczać obrazy odzyskiwania. Dobrą informacją jest również to, że aktualizacje Windows 10 Mobile będą dalej znajdować się na serwerze, skąd będzie można je pobierać:

    Nie mamy aktualnie planów usuwania historycznych aktualizacji dla systemu Windows 10 Mobile z witryny Windows Update.

    Microsoft zastrzega jednak, że deweloperzy (w tym on sam) mogą zakończyć wsparcie dla swoich aplikacji w dowolnym momencie. Poza tym wycofywane etapami będą inne usługi, choć Microsoft nie sprecyzował jeszcze, jakie. Podał za to, że Sklep (Store) "może nadal działać po zakończeniu świadczenia pomocy technicznej". Może nie oznacza rzecz jasna, że musi... Co wobec tego powinni teraz zrobić właściciele urządzeń z Windows 10 Mobile?

    Wraz z końcem wsparcia technicznego dla systemu Windows 10 Mobile firma Microsoft zaleca klientom przejście na urządzenia z systemem Android lub iOS. Misją firmy Microsoft jest oferowanie każdej osobie i organizacji na świecie coraz większych możliwości, co zobowiązuje nas do obsługi naszych aplikacji mobilnych na tych platformach i urządzeniach.

    Staje się zatem jasne, że Windows 10 Mobile będzie z biegiem czasu oferował coraz uboższą funkcjonalność. Oprócz braku poprawek użytkownicy muszą liczyć się z końcem bezpłatnych opcji asystowanej pomocy technicznej i aktualizacji zawartości technicznej online. O ile chcemy mieć aktualne urządzenie, jedyną opcją pozostaje przesiadka na telefony konkurencji.


    Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

    Źródło: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/4485197/windows-10-mobile-end-of-support-faq

    Polecamy również w kategorii Windows 10 Mobile