Windows Mixed Reality pobiło rekord Windows Phone i zdobyło ponad 10% rynku

Windows Mixed Reality pobiło rekord Windows Phone i zdobyło ponad 10% rynku

 Wojciech Błachno
Wojciech Błachno
08:57
04.04.2019
605 wyświetleń

Wczoraj wspominaliśmy o kolejnym dowodzie dominacji Windows 10 na rynku gier, jakim są statystyki platformy Steam. Teraz dostarczyła ona kolejnej cennej informacji, tym razem dotyczącej Windows Mixed Reality. Próba podbicia rynku VR i AR przez Microsoft nie należy do udanych, niestety. Ten wyjątkowo świeży rynek jest zdominowany przez jego pionierów, takich jak Oculus Rift i HTC Vive. Gigant chciał ostro wkroczyć do gry i wykorzystać opinię lidera rynku komercyjnego, na którym HoloLens jest w sumie bezkonkurencyjny.

Steam Windows Mixed Reality

Microsoft postanowił jednak o konsumenta zawalczyć w nieco inny sposób, niż to robi na rynku komercyjnym. HoloLens, choć genialny, jest niebotycznie drogi i daleko poza zasięgiem zwykłego człowieka. Dlatego gigant nawiązał współprace z partnerami, którzy mieli zalać rynek ogromną ilością urządzeń VR. No i tym sposobem rynek wzbogacił się o 6 nowych urządzeń, bazujących na rozwiązaniach Microsoftu. Swoje gogle WMR zaoferowali Lenovo, Dell, Acer, HP, ASUS oraz Samsung. Okazało się, że to za mało, by szybko przebić się przez fortyfikacje Oculusa i HTC.

Coś się jednak w tej sprawie dzieje, a kropla najwidoczniej drąży skałę, bo wspomniane statystyki Steam wskazują, że z WMR korzysta już ponad 10% użytkowników platformy. A ponieważ nie wszyscy posiadacze tych gogli korzystają z platformy Steam, to wniosek jest z tego jeden. Windows Mixed Reality zrobiło to, czego nigdy nie dokonał Windows Phone, i zdobyło ponad 10% rynku. Czy to zwiastuje dalsze sukcesy platformy WMR? Trudno ocenić, ale zdrowa konkurencja na rynku jest zawsze lepsza od monopolu.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: https://mspoweruser.com/surprise-windows-mixed-reality-does-what-windows-phone-never-could-cross-10-market-share/

Polecamy również w kategorii Technologie VR, AR, MR