

W grach free-to-play na Xboksa pojawią się reklamy? System ponoć już powstaje
Microsoft może szukać nowego sposobu monetyzacji darmowych gier. Jak donosi Business Insider, firma pracuje nad systemem reklamowym, który pozwoli reklamodawcom wyświetlać swoje treści w wybranych grach. System taki mógłby na przykład umożliwić wyświetlanie billboardu reklamowego w grze wyścigowej.
Źródła donoszą, że system reklamowy miałby zostać uruchomiony w 3. kwartale tego roku. Co ciekawe, sam Microsoft nie jest ponoć zainteresowany własną marżą z reklam, a zamiast tego przychody miałyby być dzielone między deweloperów gier i firmy reklamowe. System ten ma celować konkretnie w gry free-to-play, czyli takie, w które można grać za darmo, jednak w których dodatkowa zawartość premium (opcjonalna) jest już płatna. Często taki model pozwala twórcom zarobić nawet więcej niż w przypadku gier "kupowanych tylko raz", jednak nie zawsze.
Raport wspomina też, że Microsoft jest bardzo ostrożny z budową tego systemu i zdaje sobie sprawę, że reklamy denerwują graczy. Co innego bowiem wyświetlanie reklam zajmujących jakąś część ekranu (w ekstremalnych przypadkach cały ekran), a co innego umieszczenie ich w naturalnych miejscach w świecie gry — gdzie i tak od dawna się znajdują, jak choćby na wspomnianych banerach przy torach wyścigowych.
System prawdopodobnie będzie oparty na "prywatnym rynku" i pozwoli dodawać reklamy do gier bez zmieniania doświadczenia rozgrywki. Treści te ponoć nie będą targetowane, np. w oparciu o dane i zachowania klientów.