W grach free-to-play na Xboksa pojawią się reklamy? System ponoć już powstaje

W grach free-to-play na Xboksa pojawią się reklamy? System ponoć już powstaje

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 4/19/2022, 6:52 PM

Liczba odsłon: 1562

Microsoft może szukać nowego sposobu monetyzacji darmowych gier. Jak donosi Business Insider, firma pracuje nad systemem reklamowym, który pozwoli reklamodawcom wyświetlać swoje treści w wybranych grach. System taki mógłby na przykład umożliwić wyświetlanie billboardu reklamowego w grze wyścigowej.

Źródła donoszą, że system reklamowy miałby zostać uruchomiony w 3. kwartale tego roku. Co ciekawe, sam Microsoft nie jest ponoć zainteresowany własną marżą z reklam, a zamiast tego przychody miałyby być dzielone między deweloperów gier i firmy reklamowe. System ten ma celować konkretnie w gry free-to-play, czyli takie, w które można grać za darmo, jednak w których dodatkowa zawartość premium (opcjonalna) jest już płatna. Często taki model pozwala twórcom zarobić nawet więcej niż w przypadku gier "kupowanych tylko raz", jednak nie zawsze.

Raport wspomina też, że Microsoft jest bardzo ostrożny z budową tego systemu i zdaje sobie sprawę, że reklamy denerwują graczy. Co innego bowiem wyświetlanie reklam zajmujących jakąś część ekranu (w ekstremalnych przypadkach cały ekran), a co innego umieszczenie ich w naturalnych miejscach w świecie gry — gdzie i tak od dawna się znajdują, jak choćby na wspomnianych banerach przy torach wyścigowych.

System prawdopodobnie będzie oparty na "prywatnym rynku" i pozwoli dodawać reklamy do gier bez zmieniania doświadczenia rozgrywki. Treści te ponoć nie będą targetowane, np. w oparciu o dane i zachowania klientów.