Tworząc swoją ofertę Office 365, Microsoft sporo uwagi poświęca pracownikom pierwszej linii (chciałoby się dodać - linii frontu). To ponad 2 miliardy ludzi na całym świecie, których praca polega na świadczeniu usług czy wykonywaniu zadań w takich branżach, jak sprzedaż detaliczna, szpitalnictwo, turystyka czy produkcja. Wiele dedykowanych im funkcji znajduje się już w Microsoft Teams, a teraz Microsoft rozszerza nieco funkcjonalność platformy. Nowości zawierają się w trzech punktach.
Personalizacja mobilnego Teams i nowe funkcje mobilne
Mobilność wyznacza charakter pracy wielu pracowników pierwszej linii. Ponieważ często udostępniają oni informacje innym osobom w organizacji, wielu używa do tego niezabezpieczonych aplikacji czatu. Stwarza to jednak ryzyko związane z bezpieczeństwem i zgodnością, a także negatywnie wpływa na efektywność. By uatrakcyjnić Teams w takich scenariuszach, Microsoft dodaje nowe narzędzia, których pracownicy mogą używać w komunikacji i efektywnej współpracy w warunkach mobilnych. Nowe funkcje obejmują m.in. udostępnianie lokalizacji, inteligentny aparat, a także nagrywanie i udostępnianie wiadomości dźwiękowych. Dający się personalizować interfejs mobilnego Teams jest dostępny od dzisiaj.
Oprócz tego administratorzy mogą teraz przydzielić każdemu pracownikowi dostęp w oparciu o role. W ten sposób pracownicy zyskają dostęp do tych funkcji Teams, których na danym stanowisku potrzebują. Administratorzy mogą też tworzyć niestandardowe zasady lub użyć nowego szablonu konfiguracji zasad dla pracowników pierwszej linii. Pracownicy mogą dodatkowo dostosować swój interfejs, przypinając najbardziej potrzebne moduły z zasobnika do paska nawigacji.
Integracja systemów zarządzania personelem z Microsoft Teams za pomocą nowego API
Wiele firm opiera swoje działanie na systemach zarządzania personelem (WFM), aby kontrolować ważne operacje, takie jak planowanie zmian, wypłaty, świadczenia, czas i frekwencja. Microsoft pracuje teraz nad zestawem nowych API, które pozwolą organizacjom integrować ich istniejące systemy WFM z platformą Teams.
Pierwszym z tych API jest Graph API for Shifts, narzędzie do zarządzania harmonogramem w Teams. Jako że usługa Shifts jest już dostępna dla wszystkich klientów Teams, API to umożliwia integrację Shifts z systemami zarządzania harmonogramami, a to z kolei daje menadżerom i pracownikom dostęp do danych z tych systemów bezpośrednio w Teams. Graph API for Shifts zostanie udostępniony publicznie w tym kwartale.
Motywacja i zaangażowanie pracowników dzięki funkcji Praise
Praise to funkcja obecna już wcześniej w Office 365, pozwalająca na wysłanie widocznej publicznie pochwały naszego partnera biznesowego lub współpracownika. Pracownicy pierwszej linii, tacy jak sprzedawcy detaliczni, odgrywają kluczową rolę w reprezentowaniu marki firmy, a także często generują najwyższe obroty. Nowe narzędzie Praise, które ukaże się w tym kwartale, daje menedżerom i pracownikom prosty sposób na złożenie wyrazów uznania dla współpracowników bezpośrednio w aplikacji Teams, tak aby wszyscy mogli je zobaczyć.
Funkcja pochwalenia pracownika pozwala podnieść zaangażowanie i poprawić satysfakcję z pracy, co przekłada się ogólnie na lepsze wyniki.