Technologia Ray Tracingu trafi do Minecrafta

Technologia Ray Tracingu trafi do Minecrafta

Autor: Wojciech Błachno

Opublikowano: 8/19/2019, 12:34 PM

Liczba odsłon: 1866

Ostatnio informowaliśmy o tym, że Microsoft postanowił anulować projekt Super Duper Graphics Pack, który miał być płatnym DLC do Minecrafta, zmieniającego jego oprawę graficzną nie do poznania. Wydawało się, że wszystko stracone, a tymczasem Nvidia ogłosiła właśnie wraz ze studiem Mojang, że do Minecrafta trafi oficjalne wsparcie dla ray tracingu.

Wsparcie dla technologii ray tracingu pojawi się w edycji Bedrock jako darmowa aktualizacja. Oczywiście karta graficzna Nvidia z linii RTX będzie wymagana, przynajmniej na razie, do korzystania z tej technologii. Jednak patrząc w przyszłość, z myślą o konsoli nowej generacji, Microsoft planuje rozwinąć tę technologię w ramach DirectX Raytracing. Oprócz tego Mojang ogłosił, że wprowadza nowy silnik graficzny do gry Minecraft w wersji Bedrock o nazwie Render Dragon. Zapewni to ulepszenia wizualne i ulepszenia wydajności na wszystkich platformach.

Franczyza Minecrafta rozwija się pod skrzydłami Microsoftu o kolejne tytuły i kolejne wersje rozgrywki. Na Gamescom 2019 Microsoft pokaże między innymi rozgrywkę Minecraft Dungeons, a w wybranych lokalizacjach trwają już testy Minecraft Earth, czyli gry, która ma ambicje i spore szanse na powtórzenie sukcesu Pokemon Go.