Szybkie wyszukiwanie obsługuje nowe języki. 20H1 kompilacja 19041

Szybkie wyszukiwanie obsługuje nowe języki. 20H1 kompilacja 19041

Autor: Wojciech Błachno

Opublikowano: 12/11/2019, 9:17 AM

Liczba odsłon: 2667

Build 19035 został właśnie udostępniony w formie obrazu ISO, a tymczasem do testerów w Fast Ring i Slow Ring trafiła kolejna kompilacja o numerze 19041, wprowadzająca jedną istotną zmianę oraz klasycznie szereg pomniejszych usprawnień i poprawek. Wszelkie zmiany wykraczające poza te poprawki błędów, są wyjątkowo mile widziane, bo aktualizacja 20H1 jest już praktycznie na finiszu rozwoju, więc nie spodziewamy się raczej żadnych większych nowości.

Quick Search Windows 10 20h1

Wspomniana nowość to nowe języki obsługiwane przez przeprojektowaną w 20H1 wyszukiwarkę systemową. Teraz funkcja szybkiego wyszukiwania (zarówno zawartości komputera jak i Sieci) dostępna jest również w hiszpańskim, japońskim, włoskim, chińskim, francuskim, niemieckim i kilku dodatkowych odmianach angielskiego. Języka polskiego rzecz jasna brak, ale powinien się również pojawić w najbliższej przyszłości. Szybkie wyszukiwanie pomoże nam znaleźć informacje dotyczące pogody, nowości filmowych w okolicy, wydarzenia historycznego z dzisiejszego dnia czy po prostu aktualności. Jest to zmiana, która zachodzi po stronie serwera i nie każdy użytkownik otrzyma ją w tym samym czasie.

Ogólne zmiany, ulepszenia i poprawki

  • Rozwiązano problem ze zwiększającą się liczbą testerów, którzy napotkali błąd 0xc1900101 podczas próby aktualizacji do najnowszych kompilacji.
  • Rozwiązano problem z najnowszymi kompilacjami, który mógł powodować awarię podczas próby zalogowania się na konto dodatkowe.
  • Rozwiązano problem z używaniem japońskiego edytora IME w niektórych aplikacjach pakietu Office, który mógł powodować, że okno kandydata nie pojawiało się podczas używania konwersji.
  • Rozwiązano problem, który mógł powodować nieoczekiwany wzrost zużycia procesora przez aplikacje win32, gdy pozostawały bezczynne po otwarciu okna dialogowego.

Znane problemy

Większość z tych problemów jest w gruncie rzeczy niewielka, a błędy za nie odpowiedzialne nie są krytyczne. Problem z oprogramowaniem BattleEye istnieje już od wersji 1903 i jego eliminacja zależy de facto od dostawców gier, więc akurat tutaj odpowiedzialność nie leży po stronie Microsoftu. Natomiast następne dwa problemy dotyczą wyłącznie procesu instalacji kompilacji, a nie samego jej działania.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia