Surface Hub 2S i Hub 2X oficjalnie zapowiedziane

Surface Hub 2S i Hub 2X oficjalnie zapowiedziane

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 9/24/2018, 4:11 PM

Liczba odsłon: 1461

Microsoft Ignite to nie tylko Azure i AI, ale też sprzęt. Dziś padają zapowiedzi nowych urządzeń z rodziny Surface. To dwie nowe wersje Surface Hub 2, którego zapowiedź komentowaliśmy na CentrumXP już dużo wcześniej. Samo urządzenie zadebiutuje w drugim kwartale 2019 roku, a tymczasem Microsoft prezentuje dwie jego nowe odmiany: 2S i 2X. Ta druga zadebiutuje rok później i będzie znacząco różnić się od poprzedniczki środowiskiem pracy.

Surface Hub 2S

Surface Hub 2 jest testowany przez wąskie grono partnerów od maja tego roku i Microsoft twierdzi, że spotkał się on z pozytywnym feedbackiem oraz z deklaracjami zapotrzebowania. Z tego względu zostało potwierdzone, że Surface Hub 2S (najwyraźniej 2S będzie modelem podstawowym) trafi do klientów w Q2 2019. Druga generacja Surface Hub została zbudowana dla klientów, którzy chcieliby oryginalnego doświadczenia Surface Hub, oprawionego jednak w lżejsze, cieńsze i bardziej mobilne ramy. Surface Hub 2S można będzie wdrażać do środowisk hybrydowych lub on-premise i utrzymać doświadczenia oprogramowania, które działają w standardzie pierwszego Surface Hub. Można też będzie nadal korzystać ze Skype dla Firm lub zainstalować najnowszą wersję Microsoft Teams.

Surface Hub 2X

Kolejna generacja największego z Surface'ów ukaże się również w drugiej odsłonie - już w 2020 roku. Microsoft traktuje ją jako aktualizację rodziny Surface Hub. Surface Hub 2X da możliwość łączenia obok siebie, obracania i logowania wielu użytkowników. Będzie to możliwe dzięki specjalnemu designowi wymienialnych kartridżów procesora (!), łatwo dostępnych z tyłu urządzenia. Kartridż procesora może być również łatwo usuwany, upgrade'owany i serwisowany. Właśnie on - jak twierdzi Microsoft - będzie tym, co pozwoli klientom przejść do napędzanego przez Microsoft 365 Surface Hub 2X w 2020 roku.

Surface Hub, zwłaszcza w tych nowych odsłonach, wydaje się symbolem nowych, nietradycyjnych przestrzeni roboczych. Microsoft dodaje, że odzwierciedla on kulminację lat słuchania klientów, by lepiej zrozumieć ich potrzeby.