Wielu użytkowników, którzy zainstalowali October 2018 Update, skarżyło się, że ich dane zapisane w katalogu użytkownika zniknęły. Na początku Microsoft uznał, że są to przypadki jednostkowe, ale w kolejnych dniach okazało się, że problem dotyczy bardzo dużego grona odbiorców aktualizacji. Tym samym Microsoft zdecydował się wstrzymać dystrybucję October 2018 Update i rozwiązać problem.
Co z użytkownikami, którzy już stracili swoje dane i nadal nie wiedzą, jak je odzyskać? Według informacji, jakie za pośrednictwem Twittera podała Dona Sarkar, zespół programu Windows Insider posiada narzędzia, umożliwiające przywrócenie danych. Żeby uzyskać pomoc, należy skontaktować się z telefonicznym centrum pomocy Microsoft pod numerem telefonu 801 802 000 lub +48 22 594 19 99. Po rozmowie z konsultantem użytkownikowi ma zostać udostępnione specjalne narzędzie, które pomoże odzyskać utracone pliki. Wiadomość o takiej możliwości pojawiła się wczoraj wieczorem, kiedy infolinia Microsoftu była już nieczynna, więc nie mogliśmy sprawdzić, jakie narzędzia udostępnia Microsoft i jak wygląda cała procedura. W niedzielę biuro telefoniczne również jest zamknięte, dlatego więcej szczegółów postaramy się przedstawić jutro rano.
#WindowsInsiders If you've run into the "missing files after update" issue for 1809/October 2018 Fall update, please call our support line. They have the tools to get you back to a good state. This build is no longer available to download manually: https://t.co/Ce9WVILknp pic.twitter.com/fvisQi1c8g
— Dona Sarkar (@donasarkar) 6 października 2018
Dodatkowo Microsoft zaleca, aby nie instalować October 2018 Update z poziomu usług Media Creation Tool oraz Update Assistant i poczekać, aż firma oficjalnie ponownie umożliwi pobieranie obrazów z aktualizacją.