Menu kategorii
  • Problemy z drukarkami po niedawnych aktualizacjach Windows 10

    Problemy z drukarkami po niedawnych aktualizacjach Windows 10

     Krzysztof Sulikowski
    Krzysztof Sulikowski
    15:45
    26.07.2022
    405 wyświetleń

    Microsoft potwierdził problemy z drukarkami w Windows 10 21H2, 21H1 i 20H2 oraz w Windows Server 20H2 po aktualizacjach zbiorczych z końca czerwca. Do czasu wydania poprawki użytkownicy mogą skorzystać z ręcznych sposobów ominięcia problemów.

    Microsoft otrzymał raporty o problemach z niektórymi urządzeniami drukującymi po instalacji aktualizacji Windows wydanych 28 czerwca (KB5014666) i później. Zaobserwowane objawy mogą obejmować:

    • Windows może pokazywać zduplikowane kopie drukarek zainstalowanych na urządzeniu, zwykle z podobną nazwą i sufiksem "Copy1".
    • Aplikacje, które odnoszą się do drukarki po konkretnej nazwie, nie mogą drukować.

    Jeśli doświadczasz problemów, prosimy, użyj Centrum opinii, aby zgłosić raport.

    Do czasu wydania poprawki użytkownicy mogą samodzielnie rozwiązać problem:

    1. ​Otwórz aplikację Ustawienia, przejdź do Bluetooth i urządzenia i wybierz Drukarki i skanery.
    2. Jeśli istnieje zduplikowana instancja drukarki, np. z sufiksem Kopiuj1, sprawdź, czy drukowanie działa na tej drukarce. Ta drukarka powinna działać zgodnie z oczekiwaniami.
    3. Jeżeli istnieje potrzeba użycia oryginalnej instancji drukarki zamiast duplikatu, kliknij prawym przyciskiem myszy duplikat, wybierz Właściwości drukarki i zakładkę Porty. Zobacz używany port.
    4. Otwórz Właściwości drukarki na oryginalnej drukarce i wybierz zakładkę Porty. Z wyświetlonej listy wybierz opcję portu używanego przez zduplikowaną drukarkę. Jeśli ta oryginalna drukarka działa normalnie, zduplikowaną drukarkę możesz usunąć.

    Jeśli to nie pomaga, możesz spróbować wykonać następujące czynności:

    1. Zaktualizuj sterownik swojego urządzenia drukującego.
    2. Jeśli masz już najnowszy sterownik, odwiedź stronę producenta drukarki w celu uzyskania aktualizacji firmware'u.
    3. Jeśli nadal masz problemy, pomocne może być odinstalowanie i ponowne zainstalowanie drukarki.

    Microsoft nadal bada sprawę i udostępni aktualizację, gdy dostępnych będzie więcej informacji.


    Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

    Źródło: https://docs.microsoft.com/en-us/windows/release-health/status-windows-10-21h2#2869msgdesc

    Polecamy również w kategorii Windows 10