Poczta Polska postawiła na rozwiązania Microsoftu. Czy klienci to odczują?

Poczta Polska postawiła na rozwiązania Microsoftu. Czy klienci to odczują?

 Krzysztof Sulikowski
Krzysztof Sulikowski
19:44
25.04.2019
716 wyświetleń

Cyfrowa transformacja przedsiębiorstw i organizacji uznawana jest za klucz do sukcesu w dobie społeczeństwa informacyjnego. Istnieją nawet prognozy, że na rynku przetrwają tylko ci, którzy pójdą z duchem czasu i zaadaptują nowoczesne rozwiązania cyfrowe. A po takie sięga właśnie Poczta Polska, która zakończyła właśnie kolejny etap swojej cyfrowej transformacji. Było nim wdrożenie oprogramowania Microsoft Dynamics AX (Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations), czyli kompletnego systemu ERP do zarządzania procesami biznesowymi, który pomoże Poczcie rozwijać swoje usługi, procesy finansowe oraz księgowe i działalność operacyjną. Infrastruktura przedsiębiorstwa została również połączona z Microsoft Azure.

Poczta Polska realizuje strategię cyfrowej transformacji, chcąc stać się największym liderem, jeśli chodzi o logistykę - stworzyć ofertę pełnego łańcucha dostaw, wliczając w to transport drobnicowy, kolejowy i lotniczy. Microsoft Dynamics AX zostanie zintegrowany z 26 innymi systemami działającymi w Poczcie Polskiej i usprawni pracę 1,3 tys. ich użytkowników.

Celem nadrzędnym projektu było usprawnienie procesów księgowych, ujednolicenie źródeł danych oraz automatyzacja pracy poprzez integrację systemu finansowo-księgowego z systemami dziedzinowymi. Wprowadzenie Microsoft Dynamics AX umożliwiło wdrożenie nowoczesnego oprogramowania, które elastycznie dostosowuje się do strategii rozwoju firmy. Zapewnia ono także możliwość wykorzystania centralnej bazy kontrahentów, centralnego rejestru umów, optymalizację zarządzania finansami Spółki, czy rozszerzonego raportowania business intelligence.
– Anna Klimczuk, Senior PR Specialist w Microsoft

Poczta Polska ma ponad 80 tys. pracowników, 7,5 tys. placówek i każdego dnia obsługuje miliony klientów. Do tej pory dane kontrahentów rozproszone były w 26 systemach. Wdrożenie rozwiązania ERP, jakim jest Microsoft Dynamics AX, pozwoli przedsiębiorstwu zoptymalizować procesy wewnętrzne (w szczególności finansowe), ale też zmniejszyć koszty operacyjne i poprawić efektywność. Jeśli mowa o efektywności, to rozwiązanie - dzięki zastosowaniu automatyzacji - już ją poprawiło. Aktualnie system przetwarza ok. 10 mln transakcji księgowych miesięcznie, a w szczytowych okresach nawet 1 mln dziennie. System umożliwia również generowanie jednego z największych plików kontrolnych JPK w kraju – 32 tys. stron za jeden miesiąc rozrachunkowy.

Jak wspomnieliśmy na początku, Poczta Polska połączyła swoją infrastrukturę z chmurą Microsoft Azure. Pozwoliło to m.in. zapewnić wysoką skalowalność systemu, zastosować nowoczesne standardy bezpieczeństwa dla przechowywania danych i z łatwością zarządzać oraz monitorować środowisko. Przedsiębiorstwo skorzystało ponadto z szyny danych BizTalk, która zapewnia sprawną integrację Dynamics z kilkudziesięcioma innymi systemami i umożliwia przekonwertowanie danych ze starszych systemów.

Zamiast lokalnych serwerów Poczty Polskiej wykorzystano technologię Microsoft Azure. Zastosowana platforma chmurowa Azure zapewniła możliwość dostosowania do różnorodnej skali działania i skróciła czas obsługi zadań w obszarze finansów, gdzie obciążenie systemu musi być dopasowane do kalendarza sprawozdawczości finansowej.
– Agnieszka Zarzycka, Dyrektor Microsoft Dynamics w segmencie Klientów Enterprise.

Jak podaje Microsoft, jest to jedno z największych środowisk IT utrzymywanych w chmurze Azure. Naszym zdaniem to również jeden z najciekawszych przykładów cyfrowej transformacji na naszym rodzimym rynku. Poczta Polska zrobiła ogromny krok naprzód, dzięki czemu przedsiębiorstwo zmniejszy koszty operacyjne, oszczędzi czas i poprawi efektywność, co w konsekwencji powinno przełożyć się na jakość świadczonych usług i większą konkurencyjność.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: https://news.microsoft.com/pl-pl/2019/04/24/tradycja-i-nowoczesnosc-dobrana-para/

Polecamy również w kategorii Rozwiązania dla biznesu