Office 2016 z dużą porcją nowości

Office 2016 z dużą porcją nowości

Autor: Amadeusz Labuda

Opublikowano: 8/25/2017, 9:06 AM

Liczba odsłon: 3434

Mimo skupienia swoich środków na rozwoju sztucznej inteligencji, Microsoft nadal nie zaprzestaje prac nad jednym ze swoich głównych źródeł dochodu – pakietami Office. Do kręgu Slow Ring trafił właśnie najnowszy build podglądowej wersji Office 2016, oznaczony numerem 8431.2046 i przeznaczony na PC. Wprowadza on sporo nowości, o których sam gigant wypowiada się jako o najbardziej pożądanych.

Lista zmian wprowadzonych z najnowszą aktualizacją:

Rozmowa ze współautorami podczas edycji (Word, Excel oraz PowerPoint).

Można będzie teraz komunikować się z innymi edytującymi dokument osobami bez opuszczania aplikacji.

Nowe efekty wypełniania (Word, Excel oraz PowerPoint).

Dodano teraz możliwość zakreślania przy użyciu metalicznych kolorów, ponadto pojawiła się opcja wybrania towarzyszących temu efektów specjalnych towarzyszących (lawa, ocean, tęcza itp.).

Pracuj szybciej, zrób więcej (Excel).

Excel będzie teraz otwierał poszczególne elementy swojej zawartości szybciej, dzięki czemu możliwa będzie dużo wygodniejsza praca z bardziej wymagającymi obliczeń elementami.

Szybki dostęp do załączników (Word, PowerPoint).

Uproszczona została obsługa odebranych załączników. Wystarczy skorzystać z Udostępnione mi, które dostępne jest podczas wybierania tego, jaki plik zamierzamy otworzyć.

Informacje o osobach i grupach – już na pierwszy rzut oka (Outlook).

Wizytówki wyświetlać będą teraz wszelkie najistotniejsze informacje, niezależnie od tego, z jakiej formy Outlook korzystamy.

Dodawanie terminu do kalendarza grupowego (Outlook).

Możliwe jest teraz poinformowanie uczestników grupy o swojej nieobecności, nawet bez wysyłania wiadomości email.

Bardziej dostępny niż kiedykolwiek (Outlook).

Usprawniono opcje czytania i edycji tekstów, tabel list oraz obrazków w wiadomościach mailowych przy użyciu czytnika ekranu.

Usprawnione inteligentne cytowanie (Word).

Inteligentne cytowanie powinno funkcjonować teraz jeszcze sprawniej.

Zarządzanie zadaniem w Planner (Project).

Połączenie zadania Project z Plannerem umożliwia teraz rozłożenie go na mniejsze podzadania, dodanie zespołu, przydzielenie zadania oraz zarządzanie pracą z poziomu Plannera.

Linkowanie i import danych z Salesforce (Access).

Można teraz linkować i pobierać dane z Salesforce, bazującego na chmurze rozwiązania CRM.

Linkowanie oraz import danych z Dynamics 365 (Access).

Nie mogło również zabraknąć możliwości importowania danych z Dynamics 365, bazującego na chmurze CRM.

Teraz nie tylko na pulpicie (Visio).

Visio Online jest nowym sposobem na tworzenie i edycję diagramów, wszystko to zaś zrobimy z poziomu przeglądarki.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia