Microsoft Teams od samego początku może wyświetlać tylko powiadomienia z aplikacji, utrzymane w jej stylu i dające się personalizować w wewnętrznych ustawieniach. Oznacza to, że powiadomienia te nie trafiają do Centrum akcji i nie są obsługiwane przez system Windows 10. Zaczęło się to zmieniać pod sam koniec zeszłego roku, a teraz, po ponad trzech miesiącach testów natywne powiadomienia są już udostępniane użytkownikom.
Wsparcie dla natywnych powiadomień systemowych początkowo było dostępne w ramach programu Teams Insider, w Public Preview Channel. Zmiana sprowadza się do wyboru stylu powiadomień desktopowych: albo fioletowych powiadomień Teams, albo powiadomień w stylu Windows 10. Ten drugi rodzaj zapewnia dodatkowe korzyści, takie jak integracja z Centrum akcji i systemowymi ustawieniami powiadomień. Jeśli przykładowo włączymy tryb skupienia, powiadomienia od Teams zaczną za nim podążać, a gdy je przegapimy, będziemy mogli nadrobić zaległości w Centrum akcji.
Natywne powiadomienia opuściły fazę zapoznawczą i przeszły na ogólną dostępność. Potrzebują ręcznego włączenia, jako że domyślną opcją nadal są powiadomienia Teams:
- Kliknij obraz profilowy w górnej części okna Teams i otwórz Ustawienia.
- Przejdź do zakładki Powiadomienia.
- W sekcji Wygląd i dźwięk > Styl powiadomień wybierz Windows w rozwijanym menu.
Nie wszyscy w desktopowym kliencie Teams zobaczą od razu te ustawienia. Nowość jest wdrażana stopniowo i może minąć trochę czasu, nim pojawi się w aplikacji.