Nadella: Microsoft przegapił mobilny boom, ale jest pionierem innych kategorii

Nadella: Microsoft przegapił mobilny boom, ale jest pionierem innych kategorii

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 10/25/2016, 6:41 PM

Liczba odsłon: 2539

Satya Nadella w ostatniej rozmowie z Wall Street Journal mówił o rzeczywistości rozszerzonej jako o "kolejnym kamieniu milowym", którego standard wyznacza HoloLens. Poznamy też aktualne komentarze CEO Microsoft na temat boomu mobilnego i kategorii 2-w-1, która jeszcze kilka lat temu funkcjonowała raczej jako niszowa ciekawostka dla pasjonatów.

Mając w pamięci nie tak krótką historię Windows Phone możemy dojść do wniosku, że w boomie mobilnym, który rozpoczął się przed niecałą dekadą, Microsoft zawsze pozostawał krok lub nawet parę kroków w tyle za konkurencją. Działo się tak jeszcze za czasów Steve'a Ballmera, poprzedniego dyrektora firmy, którego dewizą nie było przynajmniej "cloud first, mobile first". Nadella jest tego świadomy i przyznaje, że "to jasne, że przegapiliśmy mobilny boom", jednak dodaje, że "teraz upewniamy się, że zasialiśmy ziarno nowych kategorii". Mowa tu o HoloLens, który uchodzi za pioniera w dziedzinie rzeczywistości rozszerzonej (AR), czy też połączonej (MR) - miksującej rzeczywistość wirtualną (VR) z *realnym* otoczeniem użytkownika.


Satya Nadella i Stephen Elop, były CEO Nokii - takiej sielanki już nie zobaczymy

Pierwotny rozkwit technologii mobilnej można już zostawić za sobą, bowiem nadszedł czas na nową kategorię, idącą jeszcze dalej. "Komputerem ostatecznym jest dla mnie świat rzeczywistości połączonej. Twoje pole widzenia staje się nieskończonym wyświetlaniem. Widzisz świat i w tym świecie widzisz obiekty wirtualne i hologramy" - mówi Satya, dodając że marka HoloLens dopiero wystartowała i znajduje się w podobnej fazie, jak Surface kilka lat temu - "Pomyślmy o tym, czego dokonaliśmy. Wtedy ludzie pytali 'Co to jest 2-in-1?' Dziś jest to rosnąca kategoria". Rzeczywiście, musiało upłynąć kilka lat i kilka generacji, nim Surface zaskarbił sobie sympatię krytyków i przerodził się w prawdziwie dochodowy biznes. Czy taka sama przyszłość czeka HoloLens z systemem Windows Holographic? "Niezależnie, czy mówimy o HoloLens, rzeczywistości połączonej, czy Surface, naszym celem jest opracowywanie nowych komputerów i nowej komputeryzacji" - dodaje CEO. Znamienne jest, że firma pod jego nadzorem - jak tłumaczy - zmieniła kulturę "wiemy-wszystko" na "uczymy-się-wszystkiego".


HoloLens - to dopiero początek

"Dla mnie marka Microsoft zawsze oznaczała firmę ukierunkowaną nieco na cele utylitarne" - konkluduje Nadella - "Jesteśmy firmą, która opowiada się za budującymi, robiącymi i tworzącymi. To jest marka, której chcemy".

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia