Microsoft zlikwidował dział konsumencki Modern Life Experiences (MLX)

Microsoft zlikwidował dział konsumencki Modern Life Experiences (MLX)

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/10/2022, 2:35 PM

Liczba odsłon: 801

Groźba recesji w USA zdążyła już wywołać reakcje gigantów technologii, takich jak Oracle, w którym zaczęły się zwolnienia, czy Google, który ostrzega pracowników, aby zachowali czujność w tych trudnych czasach. Pewne kroki powziął też Microsoft, który zlikwidował zespół Modern Life Experiences zajmujący się technologią konsumencką.

Business Insider donosi, że Microsoft zwolnił zespół Modern Life Experiences (MLX). Firma nie skomentowała jeszcze tej wiadomości, jednak pojawiły się przyzwoite dowody, które wskazują, że zdarzenie rzeczywiście miało miejsce. Erynn Hesler, Senior Design Manager w Microsoft, udostępniła post na LinkedIn, w którym okazuje wsparcie kolegom z pracy, którzy dzisiaj "stanęli w obliczu tych trudnych wiadomości".

Erynn Hesler

Modern Life Experiences (MLX) to dział utworzony w latach 2016-17 w celu badania i rozwijania projektów zorientowanych na klienta. Jest to obszar, w którym Microsoft odniósł sukces tylko w przypadku niektórych projektów, takich jak konsole Xbox czy produkty Surface. Dzisiejsze doniesienia wskazują jednak, że firma z Redmond potencjalnie rezygnuje lub ogranicza swoją gałąź konsumencką lub czuje, że nie potrzebuje takiego działu.

Zespół MLX liczył około 200 osób. Według raportu Microsoft zaoferował jego członkom 60 dni na znalezienie innego odpowiedniego stanowiska w firmie lub odejście.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia