Microsoft udostępnił narzędzie do wieloplatformowej optymalizacji zawartości 3D

Microsoft udostępnił narzędzie do wieloplatformowej optymalizacji zawartości 3D

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 12/7/2017, 7:41 PM

Liczba odsłon: 1314

Jedną z głównych idei przyświecających aktualizacji Windows 10 Creators Update było 3D For Everyone, czyli uczynienie zawartości trójwymiarowej możliwie przystępną tak dla zwykłego użytkownika, jak i projektanta czy dewelopera. Microsoft zaczął realizować tę wizję na różne sposoby, m.in. wprowadzając całkowicie odmienionego następcę Painta - Paint 3D. Innym zupełnie krokiem w tym kierunku było przejęcie Simplygon na początku tego roku, by jego technologię wykorzystać do optymalizacji zawartości 3D. Po wielu miesiącach mamy już gotowe rozwiązanie.

Simplygon Cloud

Przejętą technologię Microsoft zaprzęgnął w rozwiązaniu Simplygon Cloud dostępnym już w Azure Marketplace. "Zdobywająca liczne nagrody technologia Symplygon jest używana w branży gier od ponad dekady, optymalizując zawartość 3D, by osiągać wysoką wydajność przy renderowaniu w czasie rzeczywistym. Symplygon może teraz automatycznie optymalizować wasze projekty, by mogły dotrzeć do mnóstwa urządzeń i platform rzeczywistości mieszanej. W ich skład wchodzą rozwiązania dla zestawów HoloLens i Windows Mixed Reality, AKit na iOS, ARCore na Androida i przeglądarkowe doświadczenia oparte na WebGL" - pisze Microsoft. Simplygon Cloud pozwala również budować oparte na chmurze przepływy optymalizujące rozwiązania on-demand i istniejące katalogi.

Dawniej optymalizacja zawartości 3D wymagała dni lub nawet tygodni ręcznej roboty i była jednym z najbardziej znienawidzonych zadań dla artystów i deweloperów. Simplygon przekonuje, że te czasy to już przeszłość. "Dzięki Simplygon możecie tworzyć rozwiązania 3D jednorazowo i w pełnej jakości wizualnej, by następnie automatycznie optymalizować je, by renderowały się płynnie na dowolnej platformie, co trwa minuty i pozwala zaoszczędzić czas i środki". Simplygon Cloud oferuje wsparcie dla szerokiej gamy typów plików, silników renderowania i platform rzeczywistości rozszerzonej, by wymienić tylko GLTF, FBX i OBJ, Unity 3D i Unreal Engine, oraz Windows Mixed Reality, iOS i Androida.

Jak rozpocząć pracę z Simplygon Cloud? Wszelkie niezbędne informacje znaleźć można na stronie produktu w Azure Marketplace.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia