Microsoft Garage udostępnia narzędzia, skupiające się na wprowadzaniu modeli 3D do świata Mixed Reality. Mowa tu konkretnie o wydaniu Maps SDK, który pozwala deweloperom przenosić trójwymiarowe dane ze świata rzeczywistego do VR/MR przy udziale silnika Unity oraz Bing. Drugą nowością jest aplikacja poglądowa, która ilustruje działanie SDK w ramach znanej już skądinąd aplikacji Outings.
Jeśli chodzi o Maps SDK, to pozwala on deweloperom tworzyć mapy 3D z wykorzystaniem technologii Unity i konfigurowalnymi właściwościami dotyczącymi miasta i lokalizacji, dostarczanymi przez Bing Maps. Deweloperzy będą mogli dodawać własną zawartość 3D, mającą swoje realne, geograficzne umiejscowienie, zaś użytkownicy będą mogli ją eksplorować za pomocą przewijania, powiększania i innych wbudowanych kontrolek nawigacyjnych. Projekt z tym związany jest już dostępny w GitHub. Maps SDK oferuje swego rodzaju kanwę, na której deweloperzy mogą prezentować treści w ciekawy sposób. Niezależnie, czy są to obiekty 3D budynków lub terenów, czy też inna zawartość "zakotwiczona geograficznie", SDK pozwala zaoszczędzić sporo czasu i pracy przy przenoszeniu tego wszystkiego do świata MR.
Microsoft Garage poświęca też uwagę aplikacji Outings na iOS i Androida, którą można potraktować jako referencyjną w kontekście korzystania z Maps SDK. Outings jako aplikacja mobilna dla fanów podróży i projekt Microsoft Garage debiutował w 2017 roku, a rok później trafił na Windows Mixed Reality. Co ma z tym wspólnego Maps SDK? Otóż gigant twierdzi, że dzięki tym narzędziom jego zespół był w stanie stworzyć tego pokroju aplikację podróżniczą w ciągu zaledwie kilku krótkich tygodni. Co więcej, Outings w wersji MR oferuje teraz nowe funkcje, których nie ma w mobilnym odpowiedniku, takie jak:
- Odkrywanie interesujących miejsc za pomocą wyszukiwania lub przesuwania/powiększania w widoku globusa 3D.
- Zapisywanie ulubionych miejsc docelowych, aby utworzyć listę celów do odhaczenia lub plan podróży.
- Eksploracja słynnych plenerów naturalnych i miejskich w 3D.
Outings na PC, Surface Hub i HoloLens można pobrać z Microsoft Store. Trzeba tu zaznaczyć, że choć korzysta on z tych samych technologii, co mobilny odpowiednik, to obie aplikacje nie są ze sobą połączone, tj. lokalizacje zapisane na na telefonie czy tablecie nie pojawią się w VR. Użytkownicy mogą jednak liczyć na takie same karty zainteresowań - teraz wypełnione bogatymi, trójwymiarowymi mapami terenu, uzyskanymi za pomocą tego samego SDK.