Microsoft czwartą najwyżej cenioną marką na świecie

Microsoft czwartą najwyżej cenioną marką na świecie

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 10/17/2019, 6:03 PM

Liczba odsłon: 1308

Interbrand opublikował dziś wyniki najnowszego rankingu Best Global Brands 2019, w którym uszeregowane są globalne marki pod względem ich wartości. Już drugi rok z rzędu Microsoft okupuje 4 miejsce, a jego wartość wzrosła o 17% do sumy 108,847 mln dolarów. Na podium znaleźli się też inni giganci technologii — Apple, Google i Amazon — którzy także odnotowali wzrost.

Przez ostatni rok najwyższy wzrost wartości zaliczyły firmy z sektorów usług finansowych i biznesowych, choć bez wątpienia wyróżnia się tu Amazon, którego wartość urosła aż o 24%, czyli najwięcej w branży technologicznej. Inni giganci technologii na liście to m.in. Samsung (6), Intel (13), Facebook (14), Huawei (74) i Uber (87 miejsce).

Best Global Brands 2019

Na wynik osiągnięty przez giganta z Redmond miały wpływ trzy kluczowe czynniki: przejrzystość, trafność i odpowiedzialność. Interbrand określa wartość marki na podstawie kondycji finansowej produktów lub usług marki, roli marki, jaką odgrywa w decyzji o zakupie, przewagi konkurencyjnej oraz możliwości tworzenia lojalności, a co za tym idzie — trwałego zapotrzebowania z obietnicą przyszłych zysków.

Łączna wartość topowej setki marek wynosi 2,13 biliona dolarów. 26/100 z nich osiągnęło dwucyfrowy wzrost wartości. Tegoroczny rekord (+25%) należy do Mastercard, który z 72 miejsca wskoczył na 62. Nowi gracze w rankingu to Uber (87), LinkedIn (98) oraz Dell (ponowne wejście, 63 miejsce). Spoza pierwszej dziesiątki wyszedł Facebook (spadek z 9 na 14 miejsce).

Również przed rokiem Microsoft znajdował się na 4 miejscu rankingu. Wówczas wyceniono wartość jego marki na 92,715 miliarda dolarów (o 16% więcej niż w 2017 roku).

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia