Wartość marki Microsoft poszybowała w górę. Rzućmy okiem na wykres

Wartość marki Microsoft poszybowała w górę. Rzućmy okiem na wykres

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 10/4/2018, 11:41 PM

Liczba odsłon: 2382

Interbrand opublikował swój najnowszy ranking Best Global Brands 2018, który pokazuje szacowane wartości marek oraz różnicę procentową w porównaniu do poprzedniego roku. Microsoft zajął tym razem czwartą pozycję, zaliczając jeden z najwyższych wzrostów. Przyjrzyjmy się szczegółom, ale najpierw wróćmy do momentu, kiedy to wszystko się zaczęło.

Wystarczy spojrzeć na wykres poniżej, by móc powiązać gwałtowny wzrost wartości firmy z wydarzeniami, które wówczas miały miejsce. Prawdziwe szaleństwo zaczęło się w roku 2014, który był jednym z najbardziej znaczących w całej historii firmy z Redmond. Wiosną 2014 r. posadę CEO objął Satya Nadella, który od razu zaczął od restrukturyzacji i położenia nacisku na usługi chmurowe - nota bene dziś największe źródło dochodów Microsoftu. Od tego czasu wartość marki Microsoft już tylko rosła.

Microsoft

Dziś wartość tę Interbrand wycenia na ponad 92,715 miliarda dolarów - to o 16% więcej niż w zeszłym roku. W pierwszej setce rankingu wyższy wzrost zaliczyło tylko sześć marek, w tym tylko jedna z sektora technologicznego (Adobe).

Microsoft

Ogólnie w górę poszły wyniki niemal wszystkich marek z sektora technologicznego. Wyjątek stanowią tylko Oracle, Facebook i HP. Z pełnym raportem można zapoznać się na stronie Interbrand.