Microsoft kolejny raz jedną z marek o największej wartości

Microsoft kolejny raz jedną z marek o największej wartości

Autor: Łukasz Klimkiewicz

Opublikowano: 9/30/2013, 6:38 PM

Liczba odsłon: 7504

W najnowszym rankingu 'Top 100 Best Global Brands 2013' Microsoft zajął piąte miejsce. Lista zawiera marki ze wszystkich branż, ale w tym roku najlepsze lokaty zdominowały korporacje informatyczne.

W rankingu stworzonym rok temu królowały marki związane z branżą samochodową i spożywczą – Toyota, Mercedes-Benz oraz Coca-Cola i McDonald’s. Obecnie na szczycie listy znalazł kalifornijski Apple, którego wartość wyceniono na ponad 98 miliardów dolarów. Drugie miejsce przyznano Google z wartością 93 miliardów. Obie firmy zanotowały największy wzrost w porównaniu do 2012 roku - odpowiednio o 28 i 34 procent. Microsoft znalazł się na miejscu piątym, za Coca-Colą i IBM. Wartość marki Microsoft wyceniono na 59 miliardów dolarów, przy czym firma z Redmond zanotowała bardzo niewielki wzrost, bo na poziomie zaledwie 3 procent. Forma Microsoftu jest bardzo stabilna, bo od 13 lat wartość firmy utrzymuje się na niemalże na takim samym poziomie.

Pozostałe marki właściwie nas nie interesują, ale warto przyjrzeć się sytuacji Nokii. W 2012 roku fiński producent telefonów komórkowych zajmował 19. pozycję. Teraz można zauważyć spadek o aż 65 procent. Agencja Interbrand odpowiedzialna za ranking wyceniła Nokię na zaledwie 7 miliardów dolarów, co dało jej odległe 57 miejsce. Tendencja spadkowa Nokii utrzymuje się od 2008 roku, kiedy to jej wartość wyceniano na 35 miliardów. Rok temu brand był warty 21 miliardów. Trzeba jednak przypomnieć, że kilka tygodni temu Microsoft przejął najważniejszy dział Nokii, który był odpowiedzialny za stworzenie i utrzymanie smartfonów z serii Lumia z systemem Windows Phone. Być może to poprawi kondycję firmy, ale na kolejne wyniki trzeba będzie jeszcze trochę poczekać.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia