Microsoft chwali się wynikami na rynku edukacyjnym

Microsoft chwali się wynikami na rynku edukacyjnym

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 1/22/2019, 8:06 PM

Liczba odsłon: 1065

W naszym poprzednim poście mogliście przeczytać o nowym piórze Classroom Pen, czyli dużo tańszej alternatywie dla Surface Pen, oraz o siedmiu nowych propozycjach niedrogich laptopów/hybdryd z Windows 10 S dla edukacji. Nowości te Microsoft przedstawił na konferencji edukacyjnej BETT w Londynie. Prócz tego warto jeszcze przytoczyć statystyki, którymi pochwaliła się firma.

Niedawne wypowiedzi Satyi Nadelli potwierdziły, że Microsoft pod jego kierownictwem nie robi z cyferek największego priorytetu, chyba że cyferki te odzwierciedlają wymiernie stan ekosystemu wokół Microsoftu. Innymi słowy korzyścią dla Microsoftu są korzyści, które za pomocą jego usług osiągają jego użytkownicy. A te wydają się szczególnie wyraźne na polu edukacyjnym. Zobaczmy teraz wnioski, którymi podzielił się Gigant.

Microsoft Education

Jakie wnioski udostępnił Microsoft?

  • Każdego miesiąca wśród uczniów K-12 i poziomów wyższych do użytku trafia 1 mln nowych urządzeń z Windows 10.
  • Office 365 ma obecnie 155 mln aktywnych użytkowników miesięcznie.
  • Do tej pory w OneNote uczniowie stworzyli 100 mln notesów.
  • Narzędzia edukacyjne firmy Microsoft mają 16 mln aktywnych użytkowników miesięcznie.
  • Odnotowano 10% poprawę ocen u uczniów korzystających z Narzędzi edukacyjnych firmy Microsoft.
  • W zeszłym roku odnotowano 251% wzrost użycia Teams w sektorze EDU.
  • Uczniowie korzystający z cyfrowego pióra osiągają o 38% lepsze rezultaty.
  • Dostępnych jest ponad 500 darmowych planów lekcji w Minecraft: Education Edition.
  • Każdego miesiąca w Microsoft MakeCode powstaje ponad 20 mln bloków kodu.
  • Plany lekcji Hacking STEM od Microsoftu używane są obecnie w 150 krajach.
  • Microsoft ofiarował ponad 1,4 mld dolarów w postaci usług i oprogramowania, pomagając ponad 96 tysiącom organizacji nonprofit i szkołom na całym świecie, zapewniając dostęp do technologii i potrzebnych umiejętności.
  • 80% uczniów otrzymujących stypendia YouthSpark pochodzi z zaniedbanych społeczności, a ponad połowę stanowią kobiety.
  • Co 55 sekund do programu Flipgrid dołącza kolejny nauczyciel.
  • W programie udostępniono 16,1 mld sekund materiału wideo.
  • Każdego dnia udostępnianych jest w nim 980 tys. klipów.

Jak widzimy, Microsoft sporo wysiłków kieruje w stronę sektora edukacyjnego i odnosi na tym polu sukcesy. Dla firmy jest to ważne choćby dlatego, że docierając do najmłodszych, może zaznajomić ich z technologiami, dziś jeszcze nieraz uznawanymi za nowe, ale w przyszłości kluczowymi dla rynku pracy. O tym, jak ważne jest nabywanie cyfrowych kompetencji, nie musimy naszych czytelników przekonywać. Im jednak wcześniej młode pokolenie nauczy się myśleć w nowy sposób i swobodnie poruszać się w nowych technologiach, tym większe będzie miało szanse na odnalezienie się w nowych warunkach ekonomicznych, gdzie większość podstawowych prac ludzkich przejmą roboty i sztuczna inteligencja, a pozostałym zawodom i tak towarzyszyć będą technologie cyfrowe. Szacuje się, że 65% dzisiejszych uczniów będzie pracować w zawodach, które jeszcze nie istnieją.

Przypomnijmy jeszcze, że w naszym sklepie internetowym znajdziecie specjalną ofertę skierowaną właśnie do szkół. Jest to między innymi pakiet Office 365 oraz pakiet szkoleń przeznaczonych dla edukacji. Oczywiście edukacyjna oferta jest dużo szersza i można ją dostosować precyzyjnie pod określone wymagania. Można się z nią zapoznać w całości, zaglądając do naszego sklepu.