Microsoft Xbox przejął Bethesdę i podległe jej studia

Microsoft Xbox przejął Bethesdę i podległe jej studia

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 9/21/2020, 5:26 PM

Liczba odsłon: 2882

Plotki o możliwym przejęciu Bethesdy przez Microsoft krążyły już wiele miesięcy temu i już wówczas scenariusz wydawał się mało prawdopodobny. A jednak! Dziś gigant ogłosił jedno z największych przejęć gamingowych w swojej historii. Twórcy świetnie przyjętych gier z serii The Elder Scrolls, Fallout, Wolfenstein, DOOM, Dishonored, Quake i Starfield dołączają do Team Xbox.

Dziś jest specjalny dzień, bowiem witamy jedno z najznakomitszych studiów w branży gier w Xbox. Jesteśmy podekscytowani, ogłaszając, że Microsoft zawarł umowę przejęcia ZeniMax Media, firmę macierzystą Bethesda Softworks.
— Phil Spencer, szef działu Xbox w Microsoft

Jako jedno z najbardziej topowych studiów gamingowych na świecie Bethesda zatrudnia blisko 2300 utalentowanych twórców w Bethesda Softworks, Bethesda Game Studios, id Software, ZeniMax Online Studios, Arkane, MachineGames, Tango Gameworks, Alpha Dog i Roundhouse Studios. Odpowiadają oni za niektóre z najlepiej przyjętych, żywotnych i sprzedających się gier w historii PC i konsol, by wymienić tylko The Elder Scrolls: Skyrim, Fallout 4, Wolfenstein, DOOM, Dishonored, Prey, Quake czy Starfield.

Gry Bethesdy zawsze zajmowały specjalne miejsce w Xbox i sercach milionów graczy na całym świecie. Nasze zespoły mają bliską i bogatą historię wspólnej pracy, od niesamowitego pierwszego DOOM-a i jego silnika Tech, innowacyjnych gier na PC, po wprowadzenie przez Bethesdę ich pierwszej gry konsolowej na oryginalnego Xboksa — przełomowego The Elder Scrolls III: Morrowind.
— Phil Spencer, szef działu Xbox w Microsoft

Podobnie jak wprowadzając franczyzę The Elder Scrolls na Xboksa, Bethesda była też jednym z pierwszych, którzy wspierali Xbox Game Pass. Kilka jego ikonicznych tytułów zdążyło już trafić do biblioteki gier w chmurze, a w przyszłości będzie się to powtarzać. Jak dodaje Phil Spencer, cała ta świetna praca Bethesdy będzie trwać nadal, a studio będzie się rozwijać. Nie możemy się doczekać, by wzmacniać ich zasobami i wsparciem Microsoftu, aby skalować ich kreatywne wizje dla większej liczby graczy i na nowe sposoby — dodaje szef Xboksa.

Bethesda w Microsoft

O tym, jak gigantyczne jest to przejęcie, świadczy nie tylko ilość tytułów AAA na koncie Bethesdy, ale też cena, za jaką została sprzedana. Microsoft wyłożył na to bajońską sumę 7,5 miliarda dolarów. Dla porównania: to trzy razy więcej niż zapłacił za Minecrafta. Jesteśmy jednak pewni, że się opłaci! W ramach Xbox Game Studios deweloperzy Bethesdy i jej siostrzanych zespołów zyskają wsparcie, które pozwoli im tworzyć gry na jeszcze szerszą skalę (o ile w kontekście np. tak bogatego w porty Skyrima w ogóle można o tym mówić).

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia