Koniec reklam kryptowalut w Bing

Koniec reklam kryptowalut w Bing

Autor: Wojciech Błachno

Opublikowano: 5/15/2018, 11:55 AM

Liczba odsłon: 1375

Rynek kryptowalut przeżywa boom i, jak każda nowinka technologiczna, umyka regulacjom prawnym, które nie nadążają nad rozwojem technologii. Dlatego też kwestia bitcoina, jak również innych wirtualnych walut jest w większości krajów, w tym w Polsce, wciąż nieuregulowana prawnie. Microsoft, idąc śladem Facebooka i Google, postanowił uniemożliwić reklamowanie kryptowalut w wyszukiwarce Bing.

Reklamy Bitcoin nie w Bing

W specjalnym oświadczeniu przedstawia on konkretne argumenty:

Zawsze pilnujemy, aby nasze zasady zapewniały bezpieczeństwo użytkownikom Bing i użytkownikom naszego cyfrowego ekosystemu reklamowego. Ponieważ kryptwaluty i powiązane z nimi produkty nie są regulowane prawnie, stwierdziliśmy, że stanowią one potencjalne ryzyko prób oszustwa, skierowanych w naszych użytkowników. Aby ich chronić przed tym ryzykiem, podjęliśmy decyzję o zakazie reklamowania produktów kryptowalutowych, produktów związanych z kryptowalutą i nieregulowanych opcji binarnych. Ta nowa polityka zostanie wprowadzona w czerwcu, a zacznie być egzekwowana na przełomie lipca i sierpnia.

Z jednej strony wielu miłośników kryptowalut traktuje takie działania, nie tylko korporacji, ale również rządów, jako otwartą wojną przeciwko tym wolnym walutom. Wymykają się one jakiejkolwiek kontroli, co jest ich istotą i największą zaletą. Z tego też względu wszelkie próby regulacji spotykają się z otwartym sprzeciwem. Z drugiej strony jednak może to być narzędzie manipulacji i oszustw. Ostatnio na łamach CentrumXP wspominaliśmy o gwałtownym wzroście liczby ataków malware, które zamieniają komputery ofiar w koparki kryptowalut. Jest to jeden z wielu sposobów na nielegalne pozyskanie wirtualnych walut. Brak reklam kryptowalut w wyszukiwarkach na pewno nie wpłynie negatywnie na swobodę i wolność, a jedynie odbierze potencjalne narzędzie oszustom. Gdy odpowiednie regulacje prawne nadejdą, a na pewno tak się stanie prędzej czy później, to reklamy bitcoina i jemu podobnych walut powrócą do wyszukiwarek. Reklamodawcy mogą znaleźć więcej informacji na stronie dotyczącej polityki reklamowej Bing.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia