Jeszcze lepsza symulacja dźwięku 3D w grach dzięki Project Acoustics 2.0

Jeszcze lepsza symulacja dźwięku 3D w grach dzięki Project Acoustics 2.0

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 6/9/2021, 8:08 PM

Liczba odsłon: 1888

Project Acoustics to silnik symulacyjny oparty na falach, który wprowadza immersyjną, realistyczną akustykę do środowisk 3D, takich jak gry komputerowe i aplikacje mieszanej rzeczywistości. Oprogramowanie emuluje efekty fal, takie jak napotykanie na przeszkody, okluzja, pogłos, zanikanie i "portalowanie", a wszystko to bez konieczności polegania na zaawansowanych rozwiązań ray-tracingu opartych na sprzęcie. Project Acoustics jest dużo bardziej egalitarny i uruchamia się na platformach Windows, Xbox, Android i macOS oraz integruje się z silnikami gier, takimi jak Unity i Unreal.

Wczoraj Microsoft ogłosił dostępność wersji 2.0 oprogramowania do symulacji dźwięku przestrzennego. Wydanie to zawiera kilka nowych funkcji specyficznych dla wspomnianych silników gier. W przypadku Unreal Engine obsługiwane są dynamiczne otwory (dynamic openings), które obsługują zmiany geometrii w czasie rzeczywistym, aby odpowiednio symulować akustykę. Oprócz polegania na automatycznie generowanych sondach możemy również umieszczać własne ręcznie w środowisku 3D, ustawić głośność wstępnie wygenerowanych sond dla poszczególnych regionów etc. Posiadanie większej liczby sond gwarantuje wierniejszą akustykę, ale oczywiście jest też bardziej zasobożerne. Oprogramowanie pozwala też ręcznie ustawić współczynnik pochłaniania dla wszystkich materiałów w regionie.

Project Acoustics

Jeśli chodzi o Unity jedyną szczególną zmianą, która została wyróżniona, jest wsparcie dla integracji Wwise z Unity. Wwise umożliwia konfigurację wielu pogłosów o różnych długościach i ich przenikanie się, dodawanie efektu spacjalizacji i nie tylko. Ponadto wersja 2.0 oprogramowania według Microsoftu renderuje symulacje akustyczne dwa razy szybciej w porównaniu z poprzednią wersją. W nowej wersji dodano też parę innych poprawek.

Więcej informacji o Project Acoustics oraz o jego silniku akustycznym Triton znajdziecie w naszym starszym artykule: Microsoft pracuje nad poprawą jakości dźwięku w grach. Informacje o wydaniu 2.0 znajdują się z kolei na portalu Mixed Reality Blog, do którego link znajduje się poniżej.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia