Unreal Engine 4.22 ze wsparciem dla raytracingu w Windows 10 i streamingu do HoloLens

Unreal Engine 4.22 ze wsparciem dla raytracingu w Windows 10 i streamingu do HoloLens

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 4/8/2019, 6:03 PM

Liczba odsłon: 1155

Dla silnika Unreal Engine została wydana właśnie aktualizacja 4.22, która wprowadza parę nowości, które mogą zainteresować fanów Windows i HoloLens. Wydanie to dokłada swoje trzy grosze do możliwości tworzenia realistycznych scenerii z oświetleniem i cieniowaniem generowanymi w czasie rzeczywistym. Chodzi tu mianowicie o Ray-Tracing, który w Windows 10 wspierany jest natywnie od kilku miesięcy. Jest też coś dla fanów HoloLens i Visual Studio.

Raytracing nie bez kozery nazywany jest rewolucją w fotorealizmie. Na temat śledzenia promieni w czasie rzeczywistym, związanych z tym ograniczeń i prób ich obejścia pisano już wiele. Dziś stoimy właściwie na progu wejścia tej technologii do mainstreamu, co umożliwiają nowoczesne (i na razie dość drogie) karty graficzne oraz wsparcie na poziomie systemu. Teraz czas na silniki i same gry - mając te podstawy, Epic Games mógł zatem ogłosić wczesny dostęp do Ray Tracingu i Path Tracingu w czasie rzeczywistym:

Z przyjemnością ogłaszamy dla tego wydania wsparcie ze wczesnym dostępem dla Ray Tracingu i Path Tracingu, używających aktualizacji Windows 10 RS5, które czerpią pełne możliwości DirectX 12 oraz DirectX Raytracing (DXR) z kartami graficznymi z serii NVIDIA RTX.

Funkcje raytracingowe to seria shaderów i efektów. Pozwalają one uzyskać naturalne, realistycznie wyglądające oświetlenie w czasie rzeczywistym, porównywalne z nowoczesnymi rendererami offline, jeśli chodzi o cienie, ambient occlusion, odbicia itd. W dzisiejszym wydaniu funkcjonalności te umożliwiają renderowanie m.in. różnych typów miękkiego cieniowania, poprawnych odbić obiektów znajdujących się poza polem widzenia kamery, soft ambient occlusion dla obiektów na scenie, refrakcji i odbić dla prześwitujących obiektów, oświetlenia niebezpośredniego z dynamicznego oświetlenia globalnego i nie tylko.

Spośród wielu innych zmian warto jeszcze wspomnieć o wsparciu dla zdalnego streamingu do HoloLens. Unreal Engine 4 wspiera teraz Holographic Remoting poprzez wtyczkę Windows Mixed Reality. Pozwala to aplikacjom opartym na silniku Unreal uruchamiać się na komputerze z Windows i streamować wyrenderowaną zawartość bezprzewodowo do HoloLens poprzez połączenie Wi-Fi w czasie rzeczywistym. Aktualizacja 4.22 dodaje ponadto wsparcie dla niedawno wydanego Visual Studio 2019, które można też ustawić jako domyślny IDE.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia