Od ostatniej dużej aktualizacji oprogramowania HoloLens minął już ponad rok. Jak się jednak okazuje, Microsoft pracuje nad kilkoma nowościami, które niedługo dane będzie przetestować Insiderom. Wśród nich znajdą się dynamiczne kafelki w 3D, Fluent Design, WebVR, tryb Research i genialne w swojej prostocie wsparcie dla manipulacji obiektami dwoma rękami. Zobaczmy, jak to wygląda w praktyce.
Skąd taka przerwa w aktualizowaniu HoloLens? Przez cały 2017 r. zespół Mixed Reality Team w Microsoft miał się skupiać na pracy nad rozwojem VR, czego efekty widać choćby w Fall Creators Update. Szykuje się jednak nowa aktualizacja, którą potwierdził Jesse McCulloch, jeden z organizatorów HoloDevelopers Summit. Wiemy już, co się w niej znajdzie:
- Dynamiczne kafelki w 3D: jedna z najbardziej wyczekiwanych funkcji, oznaczająca możliwość interakcji aplikacji z powłoką.
- Wsparcie dla manipulacji obiektami dwoma rękami: wsparcie to rozwija się na GitHubie Mixed Reality Toolkit (dawniej HoloToolkit) i nie jest do końca jasne, czy autorem rozwiązania jest społeczność, czy Microsoft. Tak czy inaczej manipulowanie zawartością za pomocą obu rąk wygląda świetnie!
- Tryb Research: to odpowiedź na prośby deweloperów, którzy pragną wyjść poza pozorne ograniczenia HoloLens. Tryb ten ma umożliwiać dostęp do surowych danych z sensorów urządzenia.
- Fluent Design w interfejsie menu: nazywany często interfejsem, Fluent Design System jest tak naprawdę filozofią lub językiem designu, który Microsoft zarówno wprowadza do swoich aplikacji, jak i udostępnia deweloperom za pośrednictwem ogólnodostępnych narzędzi. Teraz będzie on widoczny również w HoloLens.
- WebVR: format ten debiutował w zeszłym roku w przeglądarce Edge dla Windows 10. Przykładu zawartości WebVR możecie doświadczyć tutaj. Na czym dokładnie polegać będzie ta implementacja w HoloLens? Tego niestety jeszcze nie wiadomo.
Wymienione nowości jako pierwsi testować będą Insiderzy. Nie jest jasne, kiedy aktualizacja dotrze do pozostałych użytkowników HoloLens.