Menu kategorii
  • Excel - jak zrobić sumę kolumny?

    Excel - jak zrobić sumę kolumny?

     Krzysztof Sulikowski
    Krzysztof Sulikowski
    12:00
    08.07.2019
    378 wyświetleń

    Teoretycznie sumowanie w Excelu jest jedną z najprostszych czynności. Zaznaczamy komórki w kolumnie, klikamy Autosumowanie i w zasadzie gotowe. Rzecz w tym, że sumowany będzie jedynie zakres, który zaznaczyliśmy, a nie cała kolumna (w Excelu oznaczona literą alfabetu), która ciągnie się w nieskończoność i może być w późniejszym czasie uzupełniana o kolejne wartości. Można jednak zrobić sumowanie całej kolumny - niezależnie od tego, ile wartości początkowo się w niej znajduje.

    1. W naszym przykładzie chcemy uzyskać sumę kolumny A, do której wprowadzamy pojedyncze wpłaty. Suma ma znajdować się w komórce B2, dlatego w niej wpisujemy formułę =SUMA(A:A) i przyciskamy Enter. Litery w nawiasie oznaczają zakres kolumn. W tym przypadku liczymy sumę tylko jednej kolumny, więc zakres zaczyna i kończy się na A.
    2. Jak zrobić sumę kolumny w Excelu

    3. Jak widzimy, suma została policzona.
    4. Jak zrobić sumę kolumny w Excelu

    5. Jeśli chcemy, aby suma była przedstawiona w formacie księgowym (zł), klikamy przycisk z banknotem i monetami.
    6. Jak zrobić sumę kolumny w Excelu

    7. Dodajmy teraz kilka nowych wartości do kolumny. Po ich dodaniu komórka z sumą aktualizuje swoją wartość.
    8. Jak zrobić sumę kolumny w Excelu

    Jeżeli chcielibyśmy policzyć sumę wielu kolumn, np. od A do C, wówczas powinniśmy zmienić formułę na =SUMA(A:C).


    Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

    Źródło:

    Polecamy również w kategorii Porady Excel 2019