Menu kategorii
  • Excel - jak zdjąć hasło z pliku?

    Excel - jak zdjąć hasło z pliku?

     Łukasz Klimkiewicz
    Łukasz Klimkiewicz
    12:00
    02.07.2019
    1020 wyświetleń

    Zabezpieczenie pliku programu Excel hasłem to dobra metoda na zmniejszenie ryzyka niepowołanego dostępu do danych. Jednak w każdej chwili możemy dojść do wniosku, że hasło nie jest dłużej potrzebne, i zechcemy je usunąć. W sieci dostępnych jest wiele programów podmiotów trzecich, które pozwalają zdejmować hasła dostępu do plików programów pakietu Microsoft Office, ale wybór takiego rozwiązania jest bardzo ryzykowny, ponieważ wewnątrz tych aplikacji kryją się wirusy, mogące przejąć kontrolę nad naszymi danymi. Warto więc wiedzieć, że zdejmowanie hasła z plików pakietu Office jest bardzo proste, a jedynym wymogiem jest znajomość hasła dostępu. W tym poradniku pokażemy, jak to zrobić, a dostępne są dwa sposoby.

    Sposób pierwszy - sekcja Informacje

    1. Otwieramy menu Plik.
    2. Zostajemy w sekcji Informacje.
    3. Rozwijamy menu Chroń skoroszyt, które powinno być oznaczone żółtym kolorem w przypadku aktywnego hasła.
    4. Sekcja Informacje programu Excel

    5. W menu klikamy polecenie Szyfruj przy użyciu hasła, które również powinno być aktywne.
    6. Sekcja Informacje programu Excel

    7. Z pola tekstowego usuwamy hasło i zatwierdzamy przyciskiem OK.

    Okno edycji hasła

    Usunięcia hasła nie trzeba ponownie potwierdzać. Po zatwierdzeniu akcji hasło zostanie po prostu usunięte z pliku.

    Sposób drugi - Zapisz jako

    1. Otwieramy menu Plik.
    2. Przechodzimy do sekcji Zapisz jako.
    3. Po wskazaniu lokalizacji zapisania pliku nie klikamy polecenia Zapisz, a wybieramy polecenie Więcej opcji poniżej menu rodzaju pliku.
    4. Ekran zapisywania pliku Excel

    5. W dolnej części nowego okna Zapisywanie jako kierujemy się do jego dolnej części i rozwijamy menu Narzędzia obok polecenia Zapisz.
    6. W menu wybieramy polecenie Opcje ogólne.
    7. Ekran zapisywania pliku Excel

    8. W nowym oknie z pola tekstowego w sekcji Hasło ochrony przed otwarciem usuwamy hasło i zatwierdzamy przyciskiem OK.

    Ustawienia hasła dokumentu

    Finalnie zapisujemy plik Excel w wybranej lokalizacji i później możemy je otworzyć bez konieczności wprowadzania hasła dostępu.


    Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

    Źródło:

    Polecamy również w kategorii Porady Excel 2019