Context IQ - zintegrowana sztuczna inteligencja wspomagająca pracę w Microsoft 365

Context IQ - zintegrowana sztuczna inteligencja wspomagająca pracę w Microsoft 365

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 11/3/2021, 4:48 PM

Liczba odsłon: 2412

Sztuczna inteligencja już od wielu lat wspomaga użytkowników aplikacji Office 365, a z każdym rokiem przybywa opartych o nią doświadczeń. Również teraz, przy okazji drugiej części Ignite 2021, Microsoft zapowiedział parę takich nowości. Przyjrzyjmy się teraz Context IQ, technologii AI sięgającej po dane z Microsoft Graph, aby pomagać nam w pracy.

W obietnicy związanej z AI zawsze chodziło o rozszerzenie możliwości człowieka w sposoby, które wyglądają jak magia. Staje się to rzeczywistością z Context IQ. Context IQ zamienia wglądy w działanie, wykorzystuje moc Microsoft Graph, aby zbierać wgląd w Twoją pracę przez cały dzień, a następnie przewidywać, wyszukiwać i sugerować potrzebne informacje, dokładnie wtedy, gdy ich potrzebujesz — w miejscu działania.
— Jared Spataro, Corporate Vice President w Microsoft 365

Context IQ współpracuje już z narzędziem Redaktor Microsoft, inteligentnym asystentem pisania w aplikacjach Office. Przenosi go na wyższy poziom i pomaga w rzeczach, takich jak sugestie adekwatnych plików lub dokumentów, wyszukiwanie dostępnych terminów w kalendarzu, sugerowanie współpracowników do oznaczenia w e-mailach czy sugerowanie powiązanych składników Loop dla rekordów Dynamics 365.

Context IQ

Microsoft Editor jest pierwszym doświadczeniem przetransformowanym przez Context IQ. Niektóre z nowych możliwości obejmują scenariusze:

  • Gdy potrzebujesz załączyć, wstawić lub udostępnić plik współpracownikom: Redaktor Microsoft zasugeruje odpowiedni plik albo dokument na podstawie podobnych tematów lub dlatego, że wcześniej je utworzyłeś lub nad nimi pracowałeś.
  • Gdy próbujesz zaplanować spotkanie w wiadomości w programie Outlook: Redaktor rozpozna to działanie i poleci godziny, w których wszyscy będą dostępni, oszczędzając czas i niwelując konieczność przerzucania się między kontekstami.
  • Podczas oznaczania współpracowników za pomocą symbolu "@" w pliku, komentarzu lub wiadomości e-mail: Redaktor podsuwa osoby do wzmiankowania na podstawie listy współpracowników, z którymi aktualnie pracujesz, czy udziałowców, których wcześniej oznaczono do recenzji dokumentów.
  • Kiedy możesz współpracować nad szansą sprzedaży i musisz pobrać dane Dynamics: Redaktor zasugeruje powiązane informacje Dynamics 365 jako składnik Loop, umożliwiając aktualizację i podjęcie działań w toku pracy.
  • Podczas wstawiania danych albo obiektów podczas pisania: Redaktor sugeruje informacje, takie jak numer programu lojalnościowego podczas rezerwacji lotu online czy wiadomość sprzedażową podczas współpracy w Teams.

Microsoft poinformował, że Redaktor jest już wspomagany przez Context IQ. Zapewne w przyszłości ten zbiór doświadczeń AI trafi również do innych miejsc w Microsoft 365.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia