Chmura dla wszystkich. Nowe logo i identyfikacja Microsoft Azure

Chmura dla wszystkich. Nowe logo i identyfikacja Microsoft Azure

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 9/27/2017, 1:13 AM

Liczba odsłon: 2558

Kolejny produkt Microsoftu zmienia swoje oblicze. Zmiany identyfikacji wizualnej Microsoft Azure wprowadzono dziś na konferencji Ignite 2017. Zupełnie odmienione stało się logo usługi - nie przypomina już chmury, za to bardziej wpasowuje się w stylistykę znaną choćby z Office czy Visual Studio. Zespół Azure udostępnił też nowy Manifest, w którym mówi o swojej misji.

Porównajmy teraz nowe i stare logo. Do tej pory Azure można było łatwo zidentyfikować, jako że ikona połączonych chmur jasno wskazywała na swój desygnat. Nie do końca wpasowywało się to jednak w minimalistyczny trend, który powoli staje się udziałem wszystkich pierwszoligowych produktów z Office i Visual Studio na czele. Na pierwszy rzut oka nowe logo Azure nie kojarzy nam się z niczym konkretnym, jednak po chwili możemy zauważyć, że dwa nieregularne kształty układają się nieco na wzór litery A - podobnie jak logo Office układające się w kształt zbliżony do O. Mimo podobieństw nie sposób jednak pomylić nowe logo Azure z jakimkolwiek innym produktem Microsoft, choć... naszym zdaniem jest ono zbyt podobne do logo Google Drive. Porównajmy teraz wygląd przed (po lewej) i po wprowadzeniu zmian (po prawej).

Azure - stare logo Azure - nowe logo

Obejrzyjmy teraz nowy klip zespołu Azure, tzw. Azure Manifesto. Twórcy rozwiązania przedstawiają w nim Azure jako "przewodnika" w świecie cyfrowej transformacji. W unikalny sposób łącząc przedsiębiorcze zacięcie z innowacją, Azure ma służyć wspomaganiu ludzi. Mowa jest też o zaufaniu, na które Azure i tak nie narzeka. Autorzy tłumaczą, że budują inkluzywną, odpowiedzialną i bezpieczną technologię, a także wspierają społeczność Open Source, umożliwiając swobodną wymianę idei i kreatywności. Przekaz jest dość jasny i sprowadza się do nowego sloganu: Cloud for all.

Microsoft osiągnął już z Azure olbrzymi sukces komercyjny, który jednak zawdzięcza przede wszystkim dużym przedsiębiorstwom. Nowa misja firmy polega na zerwaniu z "chmurowym elityzmem" i przyciągnięciu de facto wszystkich firm i organizacji - małych i dużych, starych i nowych.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia