Auto HDR i dwa razy więcej fps-ów we wstecznej zgodności na Xbox Series X/S

Auto HDR i dwa razy więcej fps-ów we wstecznej zgodności na Xbox Series X/S

 Krzysztof Sulikowski
Krzysztof Sulikowski
19:33
13.10.2020
2659 wyświetleń

Program wstecznej zgodności (Backward Compatibility Program) już na Xbox One pozwolił wyciągnąć więcej z gier, które zostały wydane na oryginalnego Xboksa lub Xboksa 360 i musiały liczyć się z ich ograniczeniami. Dzięki temu wiele z tych tytułów zyskało drugie życie. Jako że już za niecały miesiąc premiera konsol nowej generacji — Xbox Series X i Series S — ulepszenia czekają również wsteczną kompatybilność. Microsoft zapewnia m.in. o automatycznym HDR, filtrowaniu anizotropowym 16x i płynniejszym obrazie dzięki podwojeniu liczby klatek na sekundę.

Microsoft ujawnił dziś więcej szczegółów o tym, jak gry z poprzednich generacji Xbox będą działać na nowych konsolach. Xbox Series X i Series S w dniu premiery będą obsługiwały tysiące gier, z których wszystkie będą mogły wykorzystywać pełną moc procesora, karty graficznej i dysku SSD. Oprócz krótszych czasów ładowania i stabilniejszego współczynnika fps, konsole nowej generacji wprowadzają również tryb Auto HDR w ramach wstecznej zgodności. Poprawi to jakość wizualną gier, które były dostarczane, nim High Dynamic Range (HDR) stał się popularną technologią stosowaną w telewizorach i monitorach. Funkcjonalność ta będzie działać we wszystkich grach poprzednich generacji, również wydanych na pierwszego Xboksa z 2001 roku, takich jak Fusion Frenzy.

Program wstecznej zgodności Xbox - Auto HDR

Na zrzutach ekranu powyżej widzimy, jak tryb automatycznego HDR rozjaśnia kolory w niektórych obszarach, a wszystko to bez drastycznej zmiany artystycznej wizji deweloperów. Microsoft wyjaśnia, że Auto HDR jest zaimplementowany w systemie, więc deweloperzy nie muszą aktualizować gier, aby skorzystać z tej funkcji. Microsoft wprowadził też nową technologię umożliwiającą podwojenie liczby klatek na sekundę w wybranych grach starszych generacji. Zapewni to niezwykle płynne doświadczenia wykraczające poza to, co mogła wcześniej zapewnić oryginalna gra, dzięki możliwościom sprzętowym - wyjaśnia Peggy Lo, Compatibility Program Lead w Xbox. Takie zdublowanie fps-ów działa np. w Fallout 4, który na Xbox Series S renderuje się w 60 klatkach na sekundę. Warto wspomnieć, że nawet na Xbox One X tytuł posiada blokadę 30 fps.

Microsoft poinformował też, że tzw. "Heutchy Method", której zespół Xbox użył wcześniej do ulepszania wybranych tytułów z Xbox i Xbox 360, wzbogacając je o grafikę 4K, będzie nadal używana na konsolach nowej generacji. Szereg gier ze wsteczną zgodnością będzie mógł działać w rozdzielczości 1440p na Xbox Series S i 4K na Xbox Series X, a prawie wszystkie gry z etykietą "Backward Compatibility" otrzymają również lepszą jakość obrazu dzięki filtrowaniu anizotropowemu 16x.

Program wstecznej zgodności Xbox - filtrowanie anizotropowe

Jak zapewnia Peggy Lo, uruchamianie starszych gier będzie tak samo proste i magiczne, jak zawsze było: Po prostu umieść w Xbox Series X swój ulubiony dysk z grą wstecznie zgodną z Xbox One, Xbox 360 lub oryginalnego Xboksa, zainstaluj grę i jesteś gotowy do gry. Twoja cyfrowa biblioteka natychmiast się pojawi i będzie gotowa do pobrania na konsolę, gdy się zalogujesz. Co ciekawe, na graczy korzystających nadal z Xbox 360 czeka możliwość bezpłatnego zapisywania save'ów w chmurze, tak aby można było kontynuować grę już na nowej konsoli. Oczywiście program wstecznej zgodności nie wymaga żadnych dodatkowych opłat za gry, które już wcześniej kupiliśmy.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: https://news.xbox.com/en-us/2020/10/13/xbox-series-x-and-xbox-series-s-backward-compatibility-update/?ocid=Platform_soc_omc_xbo_tw_Photo_lrn_10.13.1

Polecamy również w kategorii Xbox Series X|S