Nowe narzędzia do zarządzania pozwalają administratorom sieci optymalizować działania w dążeniu do zwiększenia skuteczności i produktywności w całej organizacji. W ich wyniku komputery osobiste są łatwiejsze w obsłudze, elastyczniejsze i lepiej dostosowane do potrzeb użytkowników. Narzędzia te wspierają dążenia do zwiększenia produktywności użytkowników i ograniczenia wsparcia technicznego. Windows XP Professional pomaga organizacjom ograniczyć koszty prowadzenia działalności na kilka głównych sposobów:
- Scentralizowana administracja – Technologie Group Policy oraz IntelliMirror® pozwalają administratorom systemów na automatyczną konfigurację komputerów wszystkich użytkowników, tak by mogli oni pracować z osobistymi ustawieniami i informacjami na podłączonych do sieci stanowiskach, niezależnie od lokalizacji. Funkcja Resultant Set of Policies (RSoP) umożliwia administratorom kontrolowanie skutków działań podejmowanych w ramach Group Policy dla docelowych grup użytkowników lub komputerów jeszcze przed wprowadzeniem zmian.
- Ulepszone narzędzia wdrażania – Narzędzia takie jak RIS, Menedżer Instalacji czy SysPrep ograniczają czas potrzebny na wdrożenie typowego systemu biurowego, a przeprowadzanie wdrożeń na dużą skalę czynią łatwiejszym, skuteczniejszym i tańszym. Funkcja User State Migration łagodzi wpływ wdrożeń na użytkowników końcowych pomagając administratorom przeprowadzać skuteczne migracje dotychczasowych danych i ustawień aplikacji i systemu.
- Pomoc i wsparcie – Użytkownicy mają możliwość szybkiego
uzyskiwania odpowiedzi na pytania dzięki ulepszonym funkcjom pomocy i
wsparcia systemu Windows XP Professional, co ogranicza potrzebę
kontaktowania się z serwisem i zmniejsza obciążenie działu IT. Dzięki
Zdalnemu Wsparciu systemu Windows XP Professional zadania związane z
rozwiązywaniem problemów dotyczących komputerów osobistych i wsparciem
technicznym mogą być teraz wykonywane na własnych stanowiskach pracy
administratorów IT. Mniej czasu spędzonego na rozwiązywaniu problemów
związanych z komputerami osobistymi oznacza więcej czasu poświęconego
efektywnej pracy, po obydwu stronach relacji serwis – klient.
Zwiększona zgodność aplikacji – W trybie zgodności z Windows NT 4.0, Windows 95/98 lub Windows Me biblioteki DLL systemu Windows XP Professional pozwalają na poprawne wykonywanie aplikacji bez zauważalnej utraty wydajności. - Ulepszone narzędzia do odzyskiwania – Nowa funkcja systemu Windows XP Professional, System Restore, pozwala użytkownikom i administratorom na szybkie przywracanie komputera do występującego przed awarią stabilnego stanu bez utraty danych.
Pierwsze wdrożenia systemu Windows XP Professional już dostarczają dowodów na natychmiastową poprawę wsparcia technicznego, niezawodności, wyników przedsiębiorstw oraz skuteczności związaną z Windows XP. Należąca do GMAC Commercial Mortgage Corporation, z ponad dwoma tysiącami użytkowników na całym świecie, informuje, że czas spędzany przez menedżerów IT na rozmowach telefonicznych z serwisem uległ skróceniu o niemal 40%, a czas połączenia dla użytkowników mobilnych jest krótszy o prawie 85%. Opisana poprawa potwierdza efektywność takich narzędzi zintegrowanych, jak dostarczająca pomocy i wsparcia technicznego funkcja Remote Assistance. Wdrożenie systemu Windows XP Professional w 1800 komputerach stacjonarnych i laptopach firmy Meredith Corporation pozwoliło tej opartej na technologiach informatycznych organizacji osiągnąć standaryzację konfiguracji komputerów i procedur administracyjnych za pomocą narzędzi Sysprep oraz Group Policy. Wdrażając system Windows XP dział IT firmy Meredith ograniczył całkowitą liczbę typów konfiguracji z 75 do kilku. Opisana standaryzacja środowisk systemów operacyjnych przekłada się na wzrost skuteczności wdrożeń i wsparcia technicznego komputerów użytkowników, czego skutkiem jest zwiększenie produktywności zarówno działu IT, jak i pracowników funkcyjnych.