Arkusze w skoroszycie programu Excel 2016 domyślnie nazwane są Arkusz1, Arkusz2, Arkusz3 itd. W przypadku dwóch lub trzech takich osobnych arkuszy w jednym skoroszycie rozwiązanie to może nie stwarzać żadnych kłopotów w nawigacji, ale kiedy mamy do czynienia ze skoroszytem składającym się z kilkunastu lub kilkudziesięciu takich arkuszy, praca z nimi może stać się problematyczna i mało efektywna. Dlatego też program Excel 2016 umożliwia zmianę nazwy arkuszy, na dowolną, czyli taką, która pasuje do jego zawartości.

Jak widać na poniższym zrzucie ekranu pracujemy ze skoroszytem składającym się z czterech osobnych arkuszy. Już w tym przypadku odnalezienie potrzebnych nam danych może sprawiać problem, dlatego zmienimy teraz ich nazwy.
- Klikamy prawym przyciskiem myszy zakładkę arkusza.
- Z menu kontekstowego wybieramy polecenie Zmień nazwę.
- Wprowadzamy nową nazwę arkusza.
- Zatwierdzamy klawiszem ENTER.

W ten sam sposób postępujemy z każdym kolejnym arkuszem, aż lista zakładek będzie wyglądać jak na poniższym zrzucie ekranu.
