Microsoft ogłosił ogólną dostępność Workplace Analytics - nowego rozwiązania analitycznego dla firm, z którego skorzystać mogą wszyscy subskrybenci Office 365 w planach Enterprise. By wprowadzić do Office 365 nowe poziomy wglądu, Workplace Analytics sięga do metadanych poczty i kalendarza (w tym danych od/do, tematów i oznaczeń czasowych), by przedstawić sposób, w jaki firma pracuje i spędza czas. Do czego to może prowadzić i co jeszcze potrafi nowa usługa?
Jak twierdzi Microsoft, dane generujące się podczas codziennej pracy firmy mogą stanowić źródło behawioralnych statystyk, pozwalających lepiej zrozumieć, co się dzieje wewnątrz organizacji. Oczywiście naturalne obawy budzić może wgląd w takie obszary, jak choćby korespondencja, niemniej jednak twórcy zapewniają, że Workplace Analytics posiada wbudowane opcje prywatności. Klienci sami ustalają, które z ich danych Office 365 będą brane pod uwagę przy tworzeniu wglądów.
"Workplace Analytics został zaprojektowany z elastycznością, by zaadresować szeroki wachlarz strategicznych i opartych na kulturze organizacji inicjatyw" - pisze Micrsoft. Jednym z przykładowych obszarów jest produktywność sprzedaży. Workplace Analytics pozwala zidentyfikować powtarzalne wzory współpracy najlepszych sprzedawców i przeskalować je na szerszy poziom organizacji, co może zwiększyć ogólną sprzedaż. Wglądy mogą okazać się pomocne także w ocenie skuteczności zarządzania, planowania przestrzennego czy wreszcie w budowie nowoczesnego przedsiębiorstwa z mocnym oparciem na danych cyfrowych.
"Wierzymy, że aby zbudować prawdziwie cyfrowe, napędzane przez dane przedsiębiorstwo, potrzebne jest umocnienie i połączenie ludzi na wszelkich polach - osób, procesów, danych i systemów. Nasza grupa HR Business Insights korzysta z Workplace Analytics w wielu inicjatywach - począwszy od zrozumienia zachowań prowadzących do wzrostu zaangażowania klientów, kończąc na identyfikacji cech, charakteryzujących najlepszych menedżerów, którzy przewodzą kulturowej transformacji Microsoft od środka. Sądzimy, że analiza ludzi jest konkurencyjną koniecznością w każdym zespole HR" - dodaje Kathleen Hogan, chief people officer w Microsoft.